Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Fahlman1
#1576168
Tja har en volvo 745 som elen till belysningen måste dras om, Är de någon som har ett schema på hur allt ska vara kopplat? från reläer till säkringar färg på kabel och vart dom ska gå och vilken funktion dom har. Vilka kablar ska gå in i ljusomkopplaren osv?
De är en volvo 745 från 1987
Användarvisningsbild
av lennarte
#1576251
Vad menar du med "måste dras om". Har det hänt något eller vill du ha bättre ljus? Jag "gjorde om" mitt mitt hel och halvljus fär några år sedan med hjälp av 2 st Biltemas "ljusförstärkare" så jag fick betydligt starkare och bättre ljus.
av Fahlman1
#1576435
På läge 0 så lyser allt på att och på dom andra 2 lyser ingenting. Har du något elschema på hur belysningen ska vara? Alltså dimljus och hela allting. Från reläer, ljusomkopplaren, ström, blinkersomkopplaren och allt där emellan
Användarvisningsbild
av lennarte
#1576464
Jag har en rep.handbok från Lafri liknande denna, det är flera olika elritningar till belysningen. Denna bok är riktigt bra. Dock får du nog kopiera adressen nedan och sedan klistra in den i sökfältet för att komma in på sidan annars får jag ta kort på sidorna, men boken är väl värd pengarna
http://lafri.se/vaart-sortiment/1326-vo ... amp-diesel

Tack det verkar faktiskt rätt logiskt att det[…]

Öppna bilen

Vet ej hur det gått för TS, men fö[…]

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]