- lör 16 mar 2024, 10:15
#1573262
Hej allihop. Nu har jag gått och snöat in mig på en xc60, jag skulle behöva råd från er som har stenkollen.
Tänkte lägga max 250K.
Med dagens andrahandsvärden vill jag inte lägga mer. Det ska vara en pendlingsbil (3-4 mil tur o retur mån-fre) samt alla andra sysslor och massa roliga utflykter med stor hund.
Min fråga som alltid köpt bensin lyder:
Är det ok att köpa en D4 som gått ca 15k mil för dessa pengar? För det är det man verkar få för tillfället.
Jag är ny på modellen och vet inte mycket om hållbarheten förutom att den tydligen ska ha aluminium runt hjulhusen.
Ska man se efter bensinare istället?
Eller spelar det ingen större roll i det stora hela?
Ser att det finns ex v90 för ner mot 200K med samma miltal/ålder, men jag åker lite ”offroad” ibland med hunden samt gillade jag att komma upp högt när jag hade min xc90 ett tag.
Vad är för/emot?
Känner mig lite kluven runt kanske främst miltalen ?
Tanken är ett långsiktigt köp, behålla åtminstone 6-10 år.
1500 mil om året minst.
Hjälp uppskattas, tack.
Tänkte lägga max 250K.
Med dagens andrahandsvärden vill jag inte lägga mer. Det ska vara en pendlingsbil (3-4 mil tur o retur mån-fre) samt alla andra sysslor och massa roliga utflykter med stor hund.
Min fråga som alltid köpt bensin lyder:
Är det ok att köpa en D4 som gått ca 15k mil för dessa pengar? För det är det man verkar få för tillfället.
Jag är ny på modellen och vet inte mycket om hållbarheten förutom att den tydligen ska ha aluminium runt hjulhusen.
Ska man se efter bensinare istället?
Eller spelar det ingen större roll i det stora hela?
Ser att det finns ex v90 för ner mot 200K med samma miltal/ålder, men jag åker lite ”offroad” ibland med hunden samt gillade jag att komma upp högt när jag hade min xc90 ett tag.
Vad är för/emot?
Känner mig lite kluven runt kanske främst miltalen ?
Tanken är ett långsiktigt köp, behålla åtminstone 6-10 år.
1500 mil om året minst.
Hjälp uppskattas, tack.