Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av dante
#7163
Hej,

Jag har problem med att spela brända CD (V70 -04, HU-603). Är det bara jag eller har flera problem med det? kan man göra något åt det (mjukvara vid bränning etc)?

/Daniel
av Stimo
#7168
Spelarna är otroligt känsliga för brända skivor. Jag brukar bränna med Alcohol 120% och läsa av skivan till en iso fil eller likande i 1X hastigheten och sen bränna i lägsta möjliga på någora märkeskivor, inga newnames. De tar lite tid men då brukar de fungera.
Användarvisningsbild
av Sparkz
#7169
Prova att bränna i lägre hastighet.
av Tias
#12438
Tjena,

Test att bränna på audio skivor istället, min 803:a klarade inte vanliga
cd-r, då köpte jag audio skivor och det funkade hur bra som helst
obs!! de är lite dyrare men värt vartenda öre...
//Tias
av Groovy
#12442
Mitt inlägg hjälper nog ingen men jag brännt skivor av varierande kvalitet som alla fungerat i både min S60 och V70 utan problem (Stereo: 803:an).
av Teemu
#12443
min hu-603 tar hittills vad som helst verkar det som. Kör för tillfället på några billiga kinesiska skivor - gav ca 80öre/st för dom. Då bränner jag i 32X Kan ju ha haft tur vid inköp utav dom iofs. Testa annars ett annat fabrikat på skivan och eventuellt lägre hastighet.
Användarvisningsbild
av ER
#12446
Teemu skrev:min hu-603 tar hittills vad som helst verkar det som. Kör för tillfället på några billiga kinesiska skivor - gav ca 80öre/st för dom. Då bränner jag i 32X Kan ju ha haft tur vid inköp utav dom iofs. Testa annars ett annat fabrikat på skivan och eventuellt lägre hastighet.
Samma här, min tar allt från shit noname till verbatim brännda i allt från 8x till 52x.
Användarvisningsbild
av ufriman
#15627
Som data tekniker i mitt yrke beror det oftast på vad du bränner med, kvalitetsbrännare typ "Plextor" oftast inget problem

Sedan att undvika "blåa" skivor efterom lasern är röd då ligger blått i motsatta sida i färgspektrumet. (gamla problemet med kopiatorer som bara kunde kopiera rött eller blått)
av morrumskillen
#15756
Testa att bränna på samma skivor, men med en annan brännare, har själv 3 stycken CD-brännare i huset, från den jag bränner mest på, vägrar min HU-650 stereo att befatta sig med skivorna, men bränner jag med någon av de andra brännarna (En HP Lightscribe, och en Pioneer A06), så funkar det klockrent, brännaren som vägrar fungera med bilstereon är en NEC ND-3520

MVH Kim Johansson
Användarvisningsbild
av Ramon
#15768
morrumskillen skrev:Testa att bränna på samma skivor, men med en annan brännare, har själv 3 stycken CD-brännare i huset, från den jag bränner mest på, vägrar min HU-650 stereo att befatta sig med skivorna, men bränner jag med någon av de andra brännarna (En HP Lightscribe, och en Pioneer A06), så funkar det klockrent, brännaren som vägrar fungera med bilstereon är en NEC ND-3520

MVH Kim Johansson
Ett tips kan ju vara att uppgradera firmware:en på brännaren som det inte funkar från, kan hjälpa. Även testa med olika skivor, men ibland är det som morrumskillen säger, att det är brännaren som krånglar, och då brukar det hjälpa med en ny firmware, men inte alltid.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]