- sön 30 sep 2007, 11:04
#136747
Phantom skrev:Ja indirekt. Det är så att vid byte så tar man ned subframen. Den MÅSTE sättas rakt annars drar bilen åt sidan även om det inte syns på fyrhjulskontrollen. (det syns om man kontrollerar så axlarna står 90grader mot centrumlinjen. men kikar man inte efter det så står allt okej men drar ändå åt sidan.)*pettson* skrev:Kan packboxen påverka hjulinställning/däckslitage ?Stefan1 skrev:Alltså då jag haft problem med slitna däck sedan jag köpte bilen på volvo för ca 2.5 år sedan har dock kört långt.... fick nya däck en gång, fram där de slits i ytterkant nu slets det på samma sätt och denna gång fick jag bra pris typ (det verkar nu som det inte slits på samma sätt (lika fort) men bilen drar fortfarande mekarn sa att det kunde vara någon broms som låg på. (har tappat förtroendet för min lokala volvohandlare då de inte kunnat åtgärda felet trots flera chanser) men det där med stoppar och de andra sakerna ni snackar om hur felsöker jag lättats?! kan ju säga att jag märkt att fälgarna fram är lite nersmutssade mer än bak någon sa att om "gummidamaskerna" går på drivisarna så blir det så men jag vet också att jag har lite läkage av olja och styrservovätska (nivån hålls efter noga) det läcker från fästena för rören som går in/ur kylarn......de upptill (någon som kan tala om vilken slang som är vilken och vad det är mer än styrservoolja) inte tagit tag i detta men ska. så jag vet inte om damaskern/a på drivisarna är trasiga.är packboxen nångång bytt på bilen (mellan motor och låda)
jag vet att jag har haft strul med ett ok bak.....om det ligger på så borde det ju vara höger då bilen drar åt höger ?! (borde väl va så enkelt).....