Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
#132573
1. radioläge, se till så trippen står på T1
2. håll in knappen
3. sätt på tändning
4. släpp när lampan blinkar (På just 02 är det inte säkert att lampan blinkar, släpp knappen när siffrorna kommer tillbaka.)

Det har varit problem med att släcka servicelampan på någon modell, där fick man uppgradera DIM eller ändra villkoren för serviceindikatorn för att få bort den, men jag har för mig att det var på nyare bilar än 02
Användarvisningsbild
av Angelo
#132870
Släckte igår servicelampan på min v70 -02 genom att följa den ordningen som The Ring 13 skriver. Dock så funkade det först vid 3:e försöket, men skam den som ger sig.
/Björn
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#132872
hur ser servicelampan ut?
Användarvisningsbild
av Angelo
#132873
Det är ju ingen lampa direkt utan en text på displayen där det står "Dags För Service"
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#132874
Angelo skrev:Det är ju ingen lampa direkt utan en text på displayen där det står "Dags För Service"
ja, det var det jag misstänkte

/Kalle
av gimmi
#133942
De är rätt,
Bilia kan inte släcka ”service påmanelse” om dom har inte utfört service
på bilen, anledning är att du kan förstora bilen (motor)p.g.a. att dom hjälpte dig på fel sätt
Användarvisningsbild
av greeeken
#133943
gimmi skrev:De är rätt,
Bilia kan inte släcka ”service påmanelse” om dom har inte utfört service
på bilen, anledning är att du kan förstora bilen (motor)p.g.a. att dom hjälpte dig på fel sätt

Mm så dom ska TVINGA dig att serva på volvo eller liknande.
För herregud varför ska nån få serva sin bil själv? Det är ju så dumt att man ska kunna serva bilen själv.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]