Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TheRing13
#132449
Gör det själv det är billigast :D

SLÄCKA ”Dagsförservicelampanpåvolvoinstruktion”

- Slå på tändningen i läge 1
- Välj T1 på trippmätaren.
- Tryck in nollställningsknappen för trippmätaren, håll den intryckt
- Slå på tändningen i läge 2 och håll knappen intryckt till servicelampan börjar blinka(ca 15 sek)
- Slå av tändningen
- Starta motorn servicelampan är släckt!


/ Fredrik
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#132451
Jo, jag provade det för ett par timmar sen och det pep till och siffrorna kom tillbak på trippmätaren och sen stängde jag av men det förvann inte! Jag får försöka senare igen..

Jag undrade mest bara vad volvo tar för ett så enkelt jobb.

/Kalle
av Qualia
#132474
de tar ju 800kr i timme..

Jag gissar på 500kr + + ??

märke verkstad är väl inte billigast ställe att besöka..
Annars e det bara ringa runt litet och kolla.. Har man tur kanske man kommer under 200kr??

svårt säga som sagt.. e ju 1mins jobb..
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#132477
Jag provade igen, men jag lyckas banne mig inte släcka den! :/
av olson
#132481
Var o släckte min display på min nyinköpta v70 idag. Enl mek så funkar det inte om man gjort ett antal missade försök, då måste vida till.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#132482
olson skrev:Var o släckte min display på min nyinköpta v70 idag. Enl mek så funkar det inte om man gjort ett antal missade försök, då måste vida till.
ok, jag har säkert försökt 10 ggr. men första gången jag gjorde så kom texten tillbak å det pep till det borde ju ha slocknat då?
Användarvisningsbild
av Momentum
#132497
Jag har en kompis som på sin amazon (länge sen) tejpade över oljetryckslampan med eltejp
Kan det vara ett tips :)
Användarvisningsbild
av Loner
#132498
Tror du gör nått fel kalle, det kan vara knepigt att få till "snitsen" första gången.

/L
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#132504
Loner skrev:Tror du gör nått fel kalle, det kan vara knepigt att få till "snitsen" första gången.

/L
Ja, det verkar ju så, jag får prova mig fram imorgon om det blir någon framgång..

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]