- tis 25 jun 2019, 05:54
#1323201
Efter mycket velande men framförallt letande inhandlades igår en V60 som skall ersätta min XC60 T6 AWD. Ett lite förnuftigare köp den här gången ur ett ekonomiskt perspektiv. Jag har letat i månader efter rätt exemplar och detta var så nära den optimala specifikationen jag kunde komma. Jag ville ha en D4 med den gamla femcylindriga motorn, manuell låda, det skulle vara med VOC och det skulle vara en R-Design. Allt detta i ett skick som jag kunde leva med och i en bil som helst inte gått mer än 2 varv tunt jorden.
Så hittade jag bilen till slut, endast 12 mil hemifrån. En ägare, extremt pedantskött (bilen är på riktigt som ny i många avseenden) och med i princip alla rätt, dessutom med måttliga 9400 mil på mätaren. Det kunde förvisso ha varit en annan färg och det optimala hade varit om det var en MY14 istället men efter att ha letat så länge insåg jag att man kommer inte kunna pricka allt helt rätt.
Bilden på dörrgången fram säger något om skicket... Det är alltså en bil som rullar på vägarna i snart 7 år.
Efter en liten tvätt när jag kom hem sent på kvällen.
Lite interiörbilder från något som i princip ser orört ut, helt galet :)
Man brukar alltid ha en liten "att göra lista" när man köper ny bil, men den är väldigt kort på det här exemplaret, den har i princip allt jag behöver/vill ha redan monterat.
Utrustningslistan är inte gedigen men den har det jag jag behöver och några lite roliga/praktiska optioner som inte är standard i R-Design så som VOC, elstol, keyless, alu-rails, laminerade rutor, delbart drag, automatiskt avbländbar backspegel, hastighetsberoende servo, parkeringssensorer fram och bak, eluppvärmda spolarmunstycken, elinfällbara speglar, elfällbara nackstöd.
Nu skall man bara sälja XC60'n också, det kommer ta emot lite, den har ju varit min baby i 8 år och är fortfarande en helt underbar bil....
Så hittade jag bilen till slut, endast 12 mil hemifrån. En ägare, extremt pedantskött (bilen är på riktigt som ny i många avseenden) och med i princip alla rätt, dessutom med måttliga 9400 mil på mätaren. Det kunde förvisso ha varit en annan färg och det optimala hade varit om det var en MY14 istället men efter att ha letat så länge insåg jag att man kommer inte kunna pricka allt helt rätt.
Bilden på dörrgången fram säger något om skicket... Det är alltså en bil som rullar på vägarna i snart 7 år.
Efter en liten tvätt när jag kom hem sent på kvällen.
Lite interiörbilder från något som i princip ser orört ut, helt galet :)
Man brukar alltid ha en liten "att göra lista" när man köper ny bil, men den är väldigt kort på det här exemplaret, den har i princip allt jag behöver/vill ha redan monterat.
Utrustningslistan är inte gedigen men den har det jag jag behöver och några lite roliga/praktiska optioner som inte är standard i R-Design så som VOC, elstol, keyless, alu-rails, laminerade rutor, delbart drag, automatiskt avbländbar backspegel, hastighetsberoende servo, parkeringssensorer fram och bak, eluppvärmda spolarmunstycken, elinfällbara speglar, elfällbara nackstöd.
Nu skall man bara sälja XC60'n också, det kommer ta emot lite, den har ju varit min baby i 8 år och är fortfarande en helt underbar bil....
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic