- tis 05 sep 2017, 08:57
#1195839
Självklart skall man alltid vara noga. Varken böjar eller veck är ju bra, därav bra med en stelare slang som tål lite mer.
Frågan är vad som händer om man har grövre slang elle rör för det borde påverka trycket som givaren mäter? Borde iaf bli åt det med positiva hållet om man får ner trycket lite? :)
Min har nu rullat 30 mil vilket är dubbelt så långt mot innan jag bytte. Regenerering borde väl snart ske med mitt körmönster med korta körsträckor....
Dessutom försvann alla småryckningar osv när egr å termostat börja öppna efter bytet av EGR ventilen så ventilbytet verkar ha gjort en stor skillnad. Bilen blev lite piggare och förbrukningen minskat med 1.5dl/mil på vissa ställen på vägen där jag alltid haft koll.
Hoppas vi får lite mer flyt med dessa dpf problemen :)
Edit:
Har nu kört 43.7 mil och gjorde sin första regenerering. Bilen går mycket mjukare med egr bytet. Den gör stor skillnad för mig.
Blivit mer start, stopp å mer korta körsträckor med...
Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
hockeytok skrev:Verkar lovande :DUnderbart! Hoppas det håller i sig så! :)
Den har nu rullat ca 250 km sedan senaste regen . Med ett snitt på 0.44
Det som åtgärdats sedan senast är att rören till trycksensorn kontrollerats , provats och åter monterats.
Det jag tror gjorde skillnad var noggrannheten vid monteringen . Det gick inte bra att bara "sätta dit "
Enligt min uppfattning ska slangar och rör alltid luta nedåt ( så att kondensen kan rinna tillbaka till Dpf )
Tror också att det vore bra med grövre rör, jag tänker att fukten har utrymme att rinna ner tillbaka.
OM det är så, hade jag nog lite för långa slangar , det blev en vatten- fälla i slangen .
Så STOR noggrannhet vid montering/ service rekommenderas.
Hälsning
Ht
Självklart skall man alltid vara noga. Varken böjar eller veck är ju bra, därav bra med en stelare slang som tål lite mer.
Frågan är vad som händer om man har grövre slang elle rör för det borde påverka trycket som givaren mäter? Borde iaf bli åt det med positiva hållet om man får ner trycket lite? :)
Min har nu rullat 30 mil vilket är dubbelt så långt mot innan jag bytte. Regenerering borde väl snart ske med mitt körmönster med korta körsträckor....
Dessutom försvann alla småryckningar osv när egr å termostat börja öppna efter bytet av EGR ventilen så ventilbytet verkar ha gjort en stor skillnad. Bilen blev lite piggare och förbrukningen minskat med 1.5dl/mil på vissa ställen på vägen där jag alltid haft koll.
Hoppas vi får lite mer flyt med dessa dpf problemen :)
Edit:
Har nu kört 43.7 mil och gjorde sin första regenerering. Bilen går mycket mjukare med egr bytet. Den gör stor skillnad för mig.
Blivit mer start, stopp å mer korta körsträckor med...
Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986