...

Moderator: Moderatorer

#1239168
SBergdahl skrev:
Micce1980 skrev:Har en lösning till dig, ha alltid ett gäng fotanglar liggandes i dörrsidan :wink:
En mildare variant vore att ta bort munstycket till spolningen på bakrutan så att den spolar rakt bakåt :roll: :lol:
Fast då måste man ju ha en separat tank med något lätt kladdigt i som spritas bakåt :lol:
#1239171
Micce1980 skrev:
SBergdahl skrev:
Micce1980 skrev:Har en lösning till dig, ha alltid ett gäng fotanglar liggandes i dörrsidan :wink:
En mildare variant vore att ta bort munstycket till spolningen på bakrutan så att den spolar rakt bakåt :roll: :lol:
Fast då måste man ju ha en separat tank med något lätt kladdigt i som spritas bakåt :lol:
Jag tror inte kladdigheten har så stor inverkan på den omedelbara blodtryckshöjningen hos någon som redan är så uppjagad. Det är principen som är viktig :wink:
#1239206
Micce1980 skrev:Har en lösning till dig, ha alltid ett gäng fotanglar liggandes i dörrsidan :wink:
Jag gillar skarpt idén, men problemet är att risken är stor att oskyldiga bakom blir lidandes. Alla fotanglar samlas inte i idiotens däck. Ett extra spolarmunstycke däremot...

Såg bästa bildekalen i veckan:

Bild
#1239216
Mabuse skrev:
Micce1980 skrev:Har en lösning till dig, ha alltid ett gäng fotanglar liggandes i dörrsidan :wink:
Jag gillar skarpt idén, men problemet är att risken är stor att oskyldiga bakom blir lidandes. Alla fotanglar samlas inte i idiotens däck. Ett extra spolarmunstycke däremot...

Såg bästa bildekalen i veckan:

Bild
Den där har jag också sett ett par gånger på lastbilar. Undrar om den provocerar någon? :-)
#1241753
Att det där med snöborste ska vara så svårt :shock:
20180328_065911_N.jpg
20180328_065911_N.jpg (1.04 MiB) Visad 902 gånger
#1241757
Micce1980 skrev:Att det där med snöborste ska vara så svårt :shock:
20180328_065911_N.jpg
Igår morse såg jag en snubbe sopa av runt dörren så att det inte skulle ramla in på förarsidan, sätta sig i bilen och sedan köra torkarna två varv. Sen körde han iväg. Låg väl 10-15 cm snö på bilen.

Kändes rätt typiskt att det var en i princip ny BMW X5 ..
#1241777
joel80 skrev:Krävs kanske att den föraren kör ihjäl nån unge för att den ska lära sig.. :/
Tyvärr, men j-a dyr läxa som ungen får ta dock
SBergdahl skrev: Igår morse såg jag en snubbe sopa av runt dörren så att det inte skulle ramla in på förarsidan, sätta sig i bilen och sedan köra torkarna två varv. Sen körde han iväg. Låg väl 10-15 cm snö på bilen.

Kändes rätt typiskt att det var en i princip ny BMW X5 ..
Hehe, såg en 9-5:a idag som hade gjort så, dock hade torkarna stannat med en massa snö runt sig i högsta läget, föraren körde glatt vidare :???:
Användarvisningsbild
av SvenB
#1242284
Jag drabbades av en "Superhitler" i fredags. Jag var på väg mellan Eskilstuna och Arboga med ett 11 meter tillkopplat släp. med andra ord var ekipaget mer än 15 meter långt. När 2+1 vägen övergår i en fil kommer "Hitlern" farande och när han är jämnhöjd med min förardörr märker han att hans körfält tar slut. Vad gör fanskapet, inte bromsar han utan helt fräckt trycker ut mig i vägrenen. Med ett så långt släp kan man ju lätt få ett kast. Det är väl egentligen överflödigt att skriva, men givetvis var det en BMW ?:-/ :twisted:
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 432
  • 433
  • 434
  • 435
  • 436
  • 544
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]