Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1238360
18000 mil sätter helt klart sina spår. Alltid skönt när man byter "trista" grejor som faktiskt visar sig vara värt varje öre.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1238371
MartinS skrev:Det var en trevlig upplevelse att köra till jobbet i morse. Vilken skillnad med nya prylar runt om:) Nu var ju förvisso fjädrarna trasiga innan men dämparbyte skall man nog inte underskatta.
Till jobbet? Åker du inte "Lillebror" dit? :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
#1238428
SvenB skrev:Till jobbet? Åker du inte "Lillebror" dit? :wink:
Frugan har tagit över V40CC'n som pendlarpulka sedan jag bytte jobb för något år sedan.
av Schmoyoho
#1238519
Var det något som tydde på att dämparna också behövde bytas eller passade du bara på när du var i farten? Tänkte om du hade något läckage eller om det var något under körning som märktes som tydde på att det var dags.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1238531
Jag bytte dämparna för att jag ändå höll på. Inget synligt läckage men de gamla var det rätt dålig spänst i märke jag när jag tagit bort dom, inte lika hård dämpförmåga som de nya.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1238834
Bild

Nu när bilen fick sådan nybilskänsla i chassiet kände jag att den behövde en lite interiör uppdatering också. Ny växelspaksknopp, den gamla var lite sliten i ena hörnet. Blev snyggt :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1238919
Trevligt, den ser fräsch ut ;)

Men undrar ändå, varför inte denna? :)
Unknown-1.jpeg
Unknown-1.jpeg (7.76 KiB) Visad 2232 gånger
Användarvisningsbild
av MartinS
#1238974
Jag fick just denna för halva priset, det fick avgöra.
av Schmoyoho
#1238995
Synd med knoppen eftersom den kommer hamna på hyllan efter du har monterat ett spakställ från en MY14, vilket du självklart ska, du vet bara inte om det ännu.

Har egentligen inget emot det gamla, det nya är bara så mycket skönare, känns mer premium. Iallafall i min bil var det gamla ganska slekigt redan när jag bytte ut det vid 9000 mil.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1239106
Det nya finns ju bara som svart, dessutom tycker jag knoppen i det nya är allt för plastig. Näe, jag är väldigt nöjd med det jag har.

Manuell låda är ju dock alltid att föredra men det är ju svårt :)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]