Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1235961
För några dagar sedan slog minvolvo över till byggd i Torslanda och imorse när jag kollade slog den över till på väg till handlare. Så jag ringde handlaren och han sa att den borde komma nu i dagarna så med lite tur har man den nästa fredag.
#1236411
fjohan82 skrev: Det tar sig! :-)-)
Sålt V50n eller blir det inbyte?
V50n är kvar tills vidare av flera anledningar.
1: Inga vinterhjul till V90n ännu så vi kanske "måste" behålla V50n tills dess att sommardäcksperioden kommer.
2: Vi kanske behåller V50n för att vi gillar den, lånet är avbetalt.
3: Vi kanske behåller V50n då vi håller på att köpa hus och risken finns att vi behöver två bilar - då är det praktiskt med en "noll kostnad"-bil.
(4: T6-swap?!) ;)

Men vi säljer den privat om vi ska göra oss av med den. Bilhandlarna gav väl ett ganska väntat inbytespris men det är ju en del "gjort" med bilen så den lockar nog en ganska... Specifik målgrupp, misstänker jag.
#1236412
grillchips skrev:
fjohan82 skrev: Det tar sig! :-)-)
Sålt V50n eller blir det inbyte?
V50n är kvar tills vidare av flera anledningar.
1: Inga vinterhjul till V90n ännu så vi kanske "måste" behålla V50n tills dess att sommardäcksperioden kommer.
2: Vi kanske behåller V50n för att vi gillar den, lånet är avbetalt.
3: Vi kanske behåller V50n då vi håller på att köpa hus och risken finns att vi behöver två bilar - då är det praktiskt med en "noll kostnad"-bil.
(4: T6-swap?!) ;)

Men vi säljer den privat om vi ska göra oss av med den. Bilhandlarna gav väl ett ganska väntat inbytespris men det är ju en del "gjort" med bilen så den lockar nog en ganska... Specifik målgrupp, misstänker jag.
Aha, ja är den inte ivägen så är ju valet att behålla bra!
#1236815
Så, då har Upplands Motor hört av sig angående leverans.
Beställning: ~14 januari.
Byggd: ~3 mars.
Planerad leverans: 19 mars.

Hämtningen blir preliminär eftersom den kommer på sommardäck, har ~2km från handlaren hem men är det kallt och snöigt ute så får den stå kvar hos handlaren en vecka eller två, annars kör jag hem den till garaget.
Drygt 2 månader från beställning till leverans, det är jag klart nöjd med.
#1236816
Du tänker väl inte köra på sommardäck den här årstiden. Det kan ju vara halt ända in i slutet av april.

På med vinterdäck och ut och känn på bilen i snön. Inget att fundera på

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
#1236817
Derank skrev:Du tänker väl inte köra på sommardäck den här årstiden. Det kan ju vara halt ända in i slutet av april.

På med vinterdäck och ut och känn på bilen i snön. Inget att fundera på

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Snälla, läs vad jag skrev en gång till.
#1236820
Derank skrev:Jag ser vad du skriver. Men inte köper du väl ny bil för att titta på. Jaja.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Bra, då kanske vi lämnar det så då?
Nej, vi köpte en ny bil för att åka i såklart. Men eftersom den inte har vinterdäck med i beställningen så är det vad det är. Som jag skrev, så får den stå kvar hos handlaren om vädret inte blir bättre fram tills dess.
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 54
XC90 eller V90CC

Funderar på att byta in min V90 till en nyar[…]

Brainys V60

Vet ej, men det lustiga är att när jag h[…]

Missljud V60 D4 - 2019

Jo verkstan hittade när dom felsökte.