Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1233065
CuteLunatic skrev: Jag förstår precis vad du menar. Jag hade ju valt en Tesla om jag fick välja helt, men icke sa chefen. Med lite tillägg och största batteriet på en model s så kommer man upp i 1,3 mille... sinnesjukt tycker jag. Eftersom jag gör nästan enbart korta körsträckor så funkar en T8 rätt bra. Min kollega har kört 3500 mil (inklusive 2 resor till södra Italien) och han har 2,1/100km i snittförbrukning. Jävligt bra tycker jag :)
Exakt. Jag har visat sambon hur stor Model S är både invändigt och i skuffarna pga ingen motor, vi som småbarnsfamilj hade utan större bekymmer kunnat ha en, barnvagnen hade utan vidare fått plats. Men hade jag haft 1.3 att lägga på bil så hade jag köpt en Audi RS6 utan att tveka en sekund. Ett köp med hjärtat istället för hjärnan. :D

Skönt med bra körmönster för en T8! Du får föra lite logg och uppdateringar sen tycker jag. Alltid kul att se. Vi kör precis som du nästan enbart korta sträckor (förmodligen lite mer långsträckor när vi väl hittar huset vi vill ha), så med undantag av lite resor till andra sidan landet på somrarna så hade vi nog nästan nollat förbrukningen i en hybrid. Hade ju varit en fröjd. :)
#1233078
Min byggdes den 7/2 och leveransvecka har hela tiden varit v10. Säljaren ringde för en timme sedan och sade att jag kan hämta ut min V90 på måndag. Det står fortfarande v10 I min Volvo. Bilen beställdes I slutet av September.........
#1233079
grillchips skrev:
CuteLunatic skrev: Jag förstår precis vad du menar. Jag hade ju valt en Tesla om jag fick välja helt, men icke sa chefen. Med lite tillägg och största batteriet på en model s så kommer man upp i 1,3 mille... sinnesjukt tycker jag. Eftersom jag gör nästan enbart korta körsträckor så funkar en T8 rätt bra. Min kollega har kört 3500 mil (inklusive 2 resor till södra Italien) och han har 2,1/100km i snittförbrukning. Jävligt bra tycker jag :)
Exakt. Jag har visat sambon hur stor Model S är både invändigt och i skuffarna pga ingen motor, vi som småbarnsfamilj hade utan större bekymmer kunnat ha en, barnvagnen hade utan vidare fått plats. Men hade jag haft 1.3 att lägga på bil så hade jag köpt en Audi RS6 utan att tveka en sekund. Ett köp med hjärtat istället för hjärnan. :D

Skönt med bra körmönster för en T8! Du får föra lite logg och uppdateringar sen tycker jag. Alltid kul att se. Vi kör precis som du nästan enbart korta sträckor (förmodligen lite mer långsträckor när vi väl hittar huset vi vill ha), så med undantag av lite resor till andra sidan landet på somrarna så hade vi nog nästan nollat förbrukningen i en hybrid. Hade ju varit en fröjd. :)
Yes, den är faktiskt grymt rymlig :) haha, En RS6 hade inte vart fel, dock hade inte mitt miljösamvete klarat av det :roll:

Snart kan du säkert köpa en hybrid då priserna kommer falla, eller t.o.m. en 100% elbil. Det ska jag köpa, den dagen då Volvo släpper en (bör bli 2021) :-)-)

Jag kommer köra logg och lägga up här såklart :)
#1233773
Siqqe skrev:Har hela tiden sagt att leverans sker vecka 8, men efter att det byggdes i Torslanda förra veckan slog den om till vecka 7. Idag har den slagit om till "På väg till Volvohandlare" men tyvärr hoppat tillbaka på vecka 8.

Förstår inte riktigt vad den ska göra hos Volvohandlaren (Liljas Bil i Kalmar) i 2,5-3 veckor?! :???:

Bilen är förövrigt en solidsvart T6:a, polestar, inscription med allt lull-lull som gick att lägga till förutom BoW (varför snålade jag här?).
Ringde återförsäljaren och frågade om levstatus och då sa han att den redan stod klar, och hade stått klar i några dagar. De väntade på Polestartrimmet som ännu inte fanns tillgängligt till MY2018. Jag åkte och hämtade bilen och väntar med trimmet till våren.

Så ursprunglig leverans vecka 8, men levererades vecka 6. Beställde i mitten av november.
#1233827
CuteLunatic skrev:
grillchips skrev:
Hej o hå! :lol:
Det närmar sig. Jag uppdaterar min volvo typ 5 ggr om dagen.... :shock: den bör slå om till byggd när som helst tycker jag..
Den där väntan är ren tortyr!
#1233835
EbbevonVolvo skrev:
CuteLunatic skrev:
grillchips skrev:
Hej o hå! :lol:
Det närmar sig. Jag uppdaterar min volvo typ 5 ggr om dagen.... :shock: den bör slå om till byggd när som helst tycker jag..
Den där väntan är ren tortyr!
Vi åkte på semester, långledigt, under sommaren. Så tortyren uteblev eftersom beräknad leverans ändå var innan vi kom hem.
#1233841
Xanthopteryx skrev: Vi åkte på semester, långledigt, under sommaren. Så tortyren uteblev eftersom beräknad leverans ändå var innan vi kom hem.
Smart ändå! :D
Vi är mitt uppe i lägenhetsförsäljning och husköp så det är mycket annat att tänka på dessa veckor, men ändå! Ivrig till tusen.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 54

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]

Jag har fått samma problem med min XC70 fr&a[…]

Startmotor byte

Det är möjligt att dem gör, vill he[…]

Gissningsvis så är det en kloss som r&o[…]