NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FORSV50
#1233231
Har idag hittat dessa R fälgar. Får dem utan däcken för 3000 kr. Säljaren säger att det är äkta fälgar.
Får förhoppningsvis fler bilder. Vad tror ni om detta? Bra pris? Bild

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1233238
grillchips skrev:Nu rekommenderar jag inte att köpa kopior av R-fälgarna (men 8/10 exemplar verkar vara just kopior), det dräller av dessa på allehanda facebook-sidor för Volvo och fälgar. Varierande skick förstås men där kan du definitivt hitta en uppsättning i bra skick utan att bli ruinerad.
Ursäkta trådkapning, men kan man se på nåt sätt om fälgarna är kopior eller inte? Jag har en uppsättning R-fälgar som jag ska sälja nästa vinter men jag vill inte gärna marknadsföra dem som "äkta volvofägar" om det nu råkar vara kopior.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1233242
FORSV50 skrev:Har idag hittat dessa R fälgar. Får dem utan däcken för 3000 kr. Säljaren säger att det är äkta fälgar.
Får förhoppningsvis fler bilder. Vad tror ni om detta? Bra pris?
Spoiler »
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Dessa skulle jag ge max 300 för... Fullständigt gräsliga fälgar.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1233243
lillasnigel skrev:
grillchips skrev:Nu rekommenderar jag inte att köpa kopior av R-fälgarna (men 8/10 exemplar verkar vara just kopior), det dräller av dessa på allehanda facebook-sidor för Volvo och fälgar. Varierande skick förstås men där kan du definitivt hitta en uppsättning i bra skick utan att bli ruinerad.
Ursäkta trådkapning, men kan man se på nåt sätt om fälgarna är kopior eller inte? Jag har en uppsättning R-fälgar som jag ska sälja nästa vinter men jag vill inte gärna marknadsföra dem som "äkta volvofägar" om det nu råkar vara kopior.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Det ska, mig veterligen, alltid stå Volvo på insidan av en eker på fälgarna.
av Lövet
#1233244
Inget bra pris. Som antyds ovan är det garanterat kopior.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1233250
lillasnigel skrev:Ursäkta trådkapning, men kan man se på nåt sätt om fälgarna är kopior eller inte? Jag har en uppsättning R-fälgar som jag ska sälja nästa vinter men jag vill inte gärna marknadsföra dem som "äkta volvofägar" om det nu råkar vara kopior.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Det ska, förutom Volvo-stämpeln även vara skillnad på R-en. Jag har aldrig lärt mig vilken som är vilken sett tills dess olika utformningar men googlar man på det så hittar man snabbt jämförelser.
Användarvisningsbild
av FORSV50
#1233411
Tack för alla svar och tips! Läste på om äktheten på R fälgar efter tips här och tycker jag kan se på bilden att det R som står på fälgarna ser ut som kopia. Frågade säljaren igen om äktheten samt fler bilden men fick inget svar.
Blir dessa Canicula fälgar istället för 1800 kr. Bra pris tycker jag! Bild

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
av Lövet
#1233439
Absolut. Däremot är nog däcken större än vad du ska ha.

Har kört 200 000 mil med sin Tesla Rekordbil[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-)

Såg på protokollet att du också […]

Brainys V60

Tack :-D