Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1232296
Provkörde idag och jag tyckte den var trevlig, jag blev speciellt imponerad över innerutrymmena och stolarna (R-Design).

R-Design chassiet tyckte jag var lite sävligt, lite rädd för att standardchassiet blir jättesvampigt.

HK stereon imponerade inte, inget distinkt tryck och gick inte att spela speciellt högt.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1232306
Körde en idag jag med. En D4 AWD med rätt okej med utrustning.
Lådan växlade väldigt fint, riktigt bra stolar, fint att kunna fälla baksätets ryggstöd från bagaget (gick iofs på en gammal S60), fotviftningen för öppning och stängning av bagageluckan är toppenbra. H/K stereon poppade på bra. Kunde ladda mobilen utan sladd. Växelväljaren va ingen stor spak längre utan en nättare och bättre variant. Kantbelysningen i dörrarna och framtill inne i bilen var snyggt. Rattvärmen gick att justera i två steg. De nya torkarbladen va lite fräna. Sambon gillade bilen.
Det var mycket som var bra. Skyddet för glastaket stängde jag direkt. Vet inte om jag skulle vilja ha det.
LED strålkastarna tyckte jag inte lös så jättebra. Körde V60n direkt efteråt och tycker nog att det är lite bättre tryck i ljuset. Lite bökigare att tvätta taket. Hoppas bara att det vad dubbdäcken som gav högt vägljud.
Storleken invändigt var det inga fel på.
Kommer att vänta in hybriden innan jag tar en offert. Sen vet jag inte om ja vill ha en R-Design el Inscription. 90-seriens Inscription är väldigt snygga.
Om den kostar nästan lika mycket som en XC60 tar det emot lite.
av Vardelos
#1232919
Har precis rullat 100 mil i min nya V90CC, och var inne på verkstad för att justera en dörr som krävde mer kraft att stänga.
Medans jag vänta tog jag en tur i XC40, och visst, en trevlig bil, men plockar jag ihop en i byggdinvolvo med liknande utrustning som min så kostar dom ju nästan lika mycket, och då kommer dom kritiska ögonen fram och jag börjar jämföra.

Den är inte värd pengarna, och baken på bilen är en skandal.

Det är inte ett kass hjullager? Da pleier […]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-) Du hinner väl änd[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag &au[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 med[…]