Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Välj ett av nedan:

Panoramatak
11
34%
21” fälgar
4
13%
360-kamera
9
28%
Uppgradering till D5
8
25%
av Mumsmums
#1232199
"Hm, vad gör jag oftast, fullgasaccelerationer eller parkerar?" D5 eller 360-kamera? :wink:
av zsh
#1232219
titanum skrev:
svergie2 skrev:Intellisafe surround ifall du inte har det kryssat, annars Panoramatak!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Ja det är med i Teknikpaketet.
Jag fick ut en offert förra veckan på xc60 MY19, visserligen en T8. När det gäller den iaf, så är informationen i konfiguratorn inte korrekt.
Intellisafe surround ingår inte i teknikpaketet längre. Teknikpaketet innehåller nu istället backkamera och smartphone integration. Intellisafe surround (bliss etc) fick man välja separat. Detta var som sagt en T8 inscription, så det kanske skiljer sig från en xc60 d4 r-design.

edit: fler ändringar, smartphone integration kostar nu 3200 ist för 2900, akustikrutorna som enligt kalkylatorn är gratis i T8 åtminstone är även det felaktigt, kostar ca 7000

Säljaren sa iaf att info i konfiguratorn är för MY18 och inte anpassat helt till MY19
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1232244
titanum skrev:Står i begrepp att byta bil och önskar förslag på tillval, har landat i en XC60 R-design med Teknikpaket och Klimatpaket VOC plus backkamera. Om det endast går att kryssa en sak till, vad hade ni valt?
Jag hade tagit panoramataket. Blir "luftigt" och ljust. En underlig sak jag råkade ut för när jag provkörde var 360-kameran. Jag blev illamående när jag skulle backa in bilen i en parkeringsficka. Mycket obehagligt och oväntat. Så jag vill ha en vanlig backkamera, men man vänjer sig kanske?
Användarvisningsbild
av Perra83
#1232307
EbbevonVolvo skrev:
titanum skrev:Står i begrepp att byta bil och önskar förslag på tillval, har landat i en XC60 R-design med Teknikpaket och Klimatpaket VOC plus backkamera. Om det endast går att kryssa en sak till, vad hade ni valt?
Jag hade tagit panoramataket. Blir "luftigt" och ljust. En underlig sak jag råkade ut för när jag provkörde var 360-kameran. Jag blev illamående när jag skulle backa in bilen i en parkeringsficka. Mycket obehagligt och oväntat. Så jag vill ha en vanlig backkamera, men man vänjer sig kanske?
Du kan välja att bara använda backkameran när du backar. 360° är nog bra för att inte missa en trottoarkant. Backspeglarna plus vanlig backkamera tycker jag fungerar bäst.
av Tanse
#1232582
Jag hade lagt till akustikrutorna om inte de är med i nåt av dina paket. Har inte jämfört på nya xc60, men det har varit stor skillnad på andra modeller (tycker jag).
/Tobias
av intruder1400
#1232839
Har dom gjort någon ändring från XC60in vad gäller backkameran ???
Om inte så skulle jag inte ge något extra för den ! Våran är skitig varje gång den behövs tycker jag (sitter kasst)
av titanum
#1235346
Tack för alla synpunkter. I slutfasen nu och skulle gärna vilja ha lite input från er som har erfarenhet av några av tillvalen nedan, om det är värt att lägga till etc.

- Växelpaddlar
- Subwoofer
- DAB
- Akustikrutor (enbart ej lounge)
av titanum
#1235397
UnleashFusion skrev:Akustikrutor hade jag valt utifrån dom du nämnde
Ok, körde två olika i veckan en med och en utan akustikrutor men märkte ingen nämnvärd skillnad. Nu kan ju det bero på däcken också, dubbfria men olika fabrikat. Någon som fördjupat sig i akustikrutornas effekt lite djupare?

Handlaren jag var hos hade ingen bil tillgänglig med sub så den kan jag inte alls avgöra om den är värd att ha men den vanliga stereon kändes lite "svag" och jag är inte entusiast nog att lägga 30K på B&W-systemet.
Vi som beställt nya XC60

På väg till handlaren! XC60 Recharge[…]

Hej igen. Bilen som det gäller är d&arin[…]

Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]