Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matte75
#1231944
StefanN skrev:Sen att inte allt annat heller funkar gör att jag avstår så länge, vill ha det 100 om det ska va.
Ja, för det priset adaptern kostar och betalningsalternativet Western Union gör inte att suget ökar på att köpa den om det inte är helt 100.

En kommentar under ryssens klipp:

in 2:12 the milleage is 63854 , the T1 is 130.8 and the time 16:20...

after the installation in 4:45 the milleage is 63839 , the T1 is 9.6 and the time 16:30...

what happened????
av Schmoyoho
#1231999
Har hört att klockan inte går att ställa utan att montera tillbaka gamla mätarhuset, om man gör bytet på en bil som saknar Sensus (där tid och datum-inställningen är en sensus-inställning medan gamla mätarhuset hade trippmätarvredet till att ställa klockan, vilket saknas på TFT:n). Vet inte om det finns någon work-around eller om det bara är rätt tid i Volvoswedens video för att bilen inte hann vara strömlös?
av matte75
#1232014
Enligt inlägg på Swedespeed-forumet så kan man inte stänga av DSTC med det nya digitala mätarhuset. Det måste göras i Sensus.
Användarvisningsbild
av relaterad
#1232081
Jag har en XC70 -13, chansen är hyfsad som jag förstår det att det kan gå bara genom att byta cluster? Från en hyfsad snarlik modell.
av mbc
#1232089
relaterad skrev:Jag har en XC70 -13, chansen är hyfsad som jag förstår det att det kan gå bara genom att byta cluster? Från en hyfsad snarlik modell.
Jag har en my13 v70, jag var hos skroten här hemma och provade 5st instrument, alla dom hade inne.
Ingen funkade...
Läser man på swedespeed ska det funka men enligt vesper funkar bara my12 utan adapter.
Användarvisningsbild
av relaterad
#1232205
mbc skrev:Jag har en my13 v70, jag var hos skroten här hemma och provade 5st instrument, alla dom hade inne.
Ingen funkade...
Läser man på swedespeed ska det funka men enligt vesper funkar bara my12 utan adapter.
Det var tråkigt att höra, är aningen mastigt med i runda slängar 8 tusen spänn för detta. 5 tusen för vesperdonglen och 3-3,5 tusen för instrumentet.
Jaja, jag får se vad jag gör.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1232241
Min 2012:a, som ju har traditionella instrument, tillåter att jag ställer klockan både med vredet i instrumentpanelen och via menysystemet i Sensus.
I den nyare, från 2016, är det nog bara i Sensus. Men den kan ställa in tiden själv, så det behöver man inte pilla med.
av Joakim6945
#1243883
Tjena. Nu har jag installerat en ny DIM/TFT i min 2013 S80 med modulen from Vesper Volvo i Ryssland. Allt funkar UTOM bränsle nivå mätaren. Är det någon annan som haft samma fel?

Min bil är en 3.2 Aut bensin FwD. Nya TFT/DIM:en kommer ur en 2014 S80 D2 aut diesel FwD.

Finns det någon som har en gissning på vad mitt problem kan vara?

Tacksam för svar!

Jocke
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 23
Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]

Jag har fått samma problem med min XC70 fr&a[…]

Startmotor byte

Det är möjligt att dem gör, vill he[…]