Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1231681
Sju
#1231712
-7 grader, förvärmd bil i 20 minuter. SÅhär ser kameran ut då:

Bild

Efter fem minuter tomgång ser kameran ut såhär:

Bild

Efter tio minuter:

Bild

Pappas V70 2016, -8 grader, ej förvärmd bil. Efter 4,5 minut på tomgång:

Bild

Tur den skall in nästa vecka för andra saker. Nu slipper han ju vara sysslolös om det andra går fort... :-p
#1231715
Xanthopteryx skrev:-7 grader, förvärmd bil i 20 minuter. SÅhär ser kameran ut då:

Bild

Efter fem minuter tomgång ser kameran ut såhär:

Bild

Efter tio minuter:

Bild

Pappas V70 2016, -8 grader, ej förvärmd bil. Efter 4,5 minut på tomgång:

Bild

Tur den skall in nästa vecka för andra saker. Nu slipper han ju vara sysslolös om det andra går fort... :-p
De ser inte alls ut att funka. Har noterat att v70in är riktigt snabb på våran bil med.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
#1231717
Jensi skrev:De ser inte alls ut att funka. Har noterat att v70in är riktigt snabb på våran bil med.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Nej, eller hur? Därför jag undrade hur det beter sig hos andra.
Har noterat att torkarbladet är konstigt slitet och torkar sämre just i höjd med tekniklådan så det har ju sin förklaring här då.
Jag är annars väldigt försiktig med att torka när det är is och frost på rutan just för att skona gummit.
#1231731
Xanthopteryx skrev:
Jensi skrev:De ser inte alls ut att funka. Har noterat att v70in är riktigt snabb på våran bil med.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Nej, eller hur? Därför jag undrade hur det beter sig hos andra.
Har noterat att torkarbladet är konstigt slitet och torkar sämre just i höjd med tekniklådan så det har ju sin förklaring här då.
Jag är annars väldigt försiktig med att torka när det är is och frost på rutan just för att skona gummit.
Jag som hade hoppats att de flesta basic fel var åtgärdade. Jag hämtar nya bilen om 3veckor.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
#1231737
Jensi skrev:
Xanthopteryx skrev:
Jensi skrev:De ser inte alls ut att funka. Har noterat att v70in är riktigt snabb på våran bil med.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Nej, eller hur? Därför jag undrade hur det beter sig hos andra.
Har noterat att torkarbladet är konstigt slitet och torkar sämre just i höjd med tekniklådan så det har ju sin förklaring här då.
Jag är annars väldigt försiktig med att torka när det är is och frost på rutan just för att skona gummit.
Jag som hade hoppats att de flesta basic fel var åtgärdade. Jag hämtar nya bilen om 3veckor.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Det fåniga är ju att man vet ju inte om det är fel på mekaniken (sladd lös, trasigt element, annat...) eller om det är en bugg i mjukvaran. Och är det en bugg, i vilka versioner finns den? Till exempel. Eller är det en hårdvarubugg i någon dator? Men jaja, det får de lösa.
Kolla din när du får den! En dag med minst några minusgrader och frostig ruta - starta motorn och se om det händer något. Borde ju uppenbarligen vara samma effekt som på bakrutan.
#1231808
Xanthopteryx skrev:
Jensi skrev:
Xanthopteryx skrev: Nej, eller hur? Därför jag undrade hur det beter sig hos andra.
Har noterat att torkarbladet är konstigt slitet och torkar sämre just i höjd med tekniklådan så det har ju sin förklaring här då.
Jag är annars väldigt försiktig med att torka när det är is och frost på rutan just för att skona gummit.
Jag som hade hoppats att de flesta basic fel var åtgärdade. Jag hämtar nya bilen om 3veckor.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Det fåniga är ju att man vet ju inte om det är fel på mekaniken (sladd lös, trasigt element, annat...) eller om det är en bugg i mjukvaran. Och är det en bugg, i vilka versioner finns den? Till exempel. Eller är det en hårdvarubugg i någon dator? Men jaja, det får de lösa.
Kolla din när du får den! En dag med minst några minusgrader och frostig ruta - starta motorn och se om det händer något. Borde ju uppenbarligen vara samma effekt som på bakrutan.
Finns det varmetråder ved kamera?? Jeg har irritert meg over at frontruten iser foran kameraet når jeg kjører i snøvær. Hva er kriteriet for at de skal slå seg på? Minusgrader?


Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]