- ons 07 feb 2018, 15:15
#1231142
När bilen är kall så är det motstånd hela vägen ner och den fjädrar upp som den ska och inga problem att växla när den är nere.
Så fort motorn är varm så blir det mindre och mindre tryck på pedalen ju mer jag pumpar och till slut så finns det inget tryck kvar och den stannar i botten. (Alternativt så kan jag ju kanske stå vid ett rödljus med växel i och sedan fötterna på koppling och broms, så känner man plötsligt hur bilen får dragläge och minskar i varv och dör.
Det som jag kan tänka mig är att det är ett smygläckage någonstans.
Det skulle i sådana fall vara mest rimligt då många vätskor blir mer flytande vid högre temperatur. (Ändrar viskositet)
Tror ni att det kan vara så att det är ett väldigt litet läckage som spökar? Med tanke på att jag inte kan se någon skillnad i behållaren.
Vi har vid ett tillfälle testat att lufta den när motorn är varm och det har givit bäst resultat. Är det något som ni kan rekommendera att jag gör igen?
Så fort motorn är varm så blir det mindre och mindre tryck på pedalen ju mer jag pumpar och till slut så finns det inget tryck kvar och den stannar i botten. (Alternativt så kan jag ju kanske stå vid ett rödljus med växel i och sedan fötterna på koppling och broms, så känner man plötsligt hur bilen får dragläge och minskar i varv och dör.
Det som jag kan tänka mig är att det är ett smygläckage någonstans.
Det skulle i sådana fall vara mest rimligt då många vätskor blir mer flytande vid högre temperatur. (Ändrar viskositet)
Tror ni att det kan vara så att det är ett väldigt litet läckage som spökar? Med tanke på att jag inte kan se någon skillnad i behållaren.
Vi har vid ett tillfälle testat att lufta den när motorn är varm och det har givit bäst resultat. Är det något som ni kan rekommendera att jag gör igen?