Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1230617
Provkörde en D4 AWD idag. Trevlig bil med bra in och utvändig design och många
smarta lösningar i inredningen. Hygglig plats för mej som är 193cm, dock trångt för
vänster fot. Dock upplevde jag vägljudet från däcken mkt störande, får nog testa med
andra däck någon gång. Annars är väl priset det ända felet på bilen, kan ju inte vara möjligt
att det skiljer så lite som det gör till XC60?? Som andra skriver, valet mellan denna och 60:an för inte
så mkt mer borde vara enkelt.
#1230624
Var och kollade på en igår och måste säga att det vars flera kaross delar som hade dålig passform, påpekade detta för en säljare och han ryckte bara på axlarna åt det, det är väl så det är sa han bara
av titanum
#1230638
Ja på en kvart känns det mesta bra, fick inte utrönt om den är bullrig eller inte som några påpekat.

Blir intressant att se om den verkligen blir en storsäljare med den här prissättningen. Får ju X1 att kännas billig för att inte tala om småsuvarna från VW och Renault m fl. Den jag specade upp och som inte var fullmatad landade på 550!

Har någon listat ut varför T5 är dyrare än D4 när det gäller XC40 men billigare med den motorn om man väljer XC60?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1231036
Tidigare har jag bara kollat på bilen, men idag offrade jag 30 minuter på en provtur.

D4 AWD med 8-stegat gick som förväntat bra. Fint drag även i lite högre hastighet, den var inte så ZEG :wink: .
Det kändes dessutom som att den växlade än mjukare än tidigare 8-stegade lådor. Inbillning? Möjligt...
Ljudmässigt var den i klass med min V60. Borde inte en betydligt mordernare bil gå tystare?
Den kändes lite vinglig och oprecis i sitt uppförande, typ spårkänslig.

Harman Kardon-anläggningen sjöng fint. Jag satte den på nån inställning med mer ljud bak, då blev det betydligt bättre samtidigt som det maskerade vägljud från den bakre regionen. En uppgradering från vad min V60 presterar med HK-anläggning.

Glastaket verkade bara gå öppna till hälften, dvs de bak hade fortfarande tak över huvudet. Såg skumt ut.
Dessutom bara en tunn duk mellan kupé och glaset, det ger inte direkt bättre ljudkomfort.

Sen detta med pekplatta... Jag lyckade fälla bakre ryggstöd i ett gupp... :roll:

Skulle jag kunna leva med bilen? Möjligen...
Men för vad den kostar förväntar jag mig mer. Bättre kvalitetsintryck invändigt, tystare kupéljud och mer komfortabel färd.
Och en snyggare bak!
20180206_163624-2016x1512.jpg
20180206_163624-2016x1512.jpg (713.03 KiB) Visad 1082 gånger
20180206_163635-2016x1512.jpg
20180206_163635-2016x1512.jpg (585.26 KiB) Visad 1077 gånger
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1231084
Undrar varför de gör uteslutande skitfula fälgar på bilarna numera. De kan uppenbarligen om de vill, bor/ixion etc
Eller är det där snyggt? Börjar jag bli gammal och bitter? Ser ut som dom är plockade rätt från 2003 års stylinghylla.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1231085
TommyP86 skrev:Undrar varför de gör uteslutande skitfula fälgar på bilarna numera. De kan uppenbarligen om de vill, bor/ixion etc
Eller är det där snyggt? Börjar jag bli gammal och bitter? Ser ut som dom är plockade rätt från 2003 års stylinghylla.
Tycker detta är en av de snyggare fälgarna till XC40, men även den har sina brister, absolut. Ett flertal andra ser bedrövliga ut.
Dock hittar jag inte denna fälg, vare sig på tillbehörssidan eller på Bygg din Volvo. Någon som vet vilken det är?
Förresten, nu verkar fälgarna "heta nummer" istället för specifika namn. Eller tyder jag namnen fel?
#1231088
fjohan82 skrev:Någon som vet vilken det är?
Dom finns på Inscription > 19' 5-dubbelekrad, svart dc - 6000kr*

Jag håller med dig, speciellt på vinterfälgarna(standard) ser ju inte klok ut och vissa sommarfälgarna också
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1231091
UnleashFusion skrev:
fjohan82 skrev:Någon som vet vilken det är?
Dom finns på Inscription > 19' 5-dubbelekrad, svart dc - 6000kr*

Jag håller med dig, speciellt på vinterfälgarna(standard) ser ju inte klok ut och vissa sommarfälgarna också
Aha, där.. Tack!
av MB77
#1231831
Var och tittade på XC40 idag, och kan inte säga att jag är imponerad. Bilen känns billig och väldigt... tråkig. Hade höga förväntningar med någon XC40 kommer det nog inte att bli.

Sedan kan jag inte sluta reta mej på linjen som motorhuven har, att den ligger uppepå skärmarna och inte innanför.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av poseidon
#1231869
TommyP86 skrev:Undrar varför de gör uteslutande skitfula fälgar på bilarna numera. De kan uppenbarligen om de vill, bor/ixion etc
Eller är det där snyggt? Börjar jag bli gammal och bitter? Ser ut som dom är plockade rätt från 2003 års stylinghylla.
Till v90cc PRO som jag funderar på finns inte en ända fälg som inte är svart. Frågat om jag fick byta till 18" som finns i alufärgad men nä......

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]