Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1228096
Spolarmunstyckena bjöd min säljare på utan att ens fråga om jag ville ha dem.
"eluppvärmda spolarmunstycke ska du ha"
Sen valde han dock klimatpaket med voc trots att jag begärt offert utan voc men med facit i hand så hade jag nog ångrat mig om han inte lagt till det.
#1228106
Magnus-B skrev:Spolarmunstyckena bjöd min säljare på utan att ens fråga om jag ville ha dem.
"eluppvärmda spolarmunstycke ska du ha"
Sen valde han dock klimatpaket med voc trots att jag begärt offert utan voc men med facit i hand så hade jag nog ångrat mig om han inte lagt till det.
Har hört flera säljare säga att bilar utan VOC nästan är osäljbara numera...
#1228146
Har tittat lite på testerna på Youtube och V60CC får riktigt bra kritik. Enda kritiken är mest om att instrumentpanelen är lite föråldrad....men köregenskaperna känns nästan bättre än v60. Lite som XC70 vs V70:) Blir nog en bra pendlar bil:)
#1228150
fjohan82 skrev:
Magnus-B skrev:Spolarmunstyckena bjöd min säljare på utan att ens fråga om jag ville ha dem.
"eluppvärmda spolarmunstycke ska du ha"
Sen valde han dock klimatpaket med voc trots att jag begärt offert utan voc men med facit i hand så hade jag nog ångrat mig om han inte lagt till det.
Har hört flera säljare säga att bilar utan VOC nästan är osäljbara numera...
Han räknade väl med att byta in den om 3 år.
Sen fick han väl mer i bonus.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av 1 Magnus-B, redigerad totalt 0 gånger.
#1228153
Mccartney skrev:Har tittat lite på testerna på Youtube och V60CC får riktigt bra kritik. Enda kritiken är mest om att instrumentpanelen är lite föråldrad....men köregenskaperna känns nästan bättre än v60. Lite som XC70 vs V70:) Blir nog en bra pendlar bil:)
Jag gick från V70 -13 med ”gamla” mätarna till S60 -18 med digitala mätare och tycker S60 känns modernare och så tycker jag panelen är snyggare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1228169
Magnus-B skrev:
Mccartney skrev:Har tittat lite på testerna på Youtube och V60CC får riktigt bra kritik. Enda kritiken är mest om att instrumentpanelen är lite föråldrad....men köregenskaperna känns nästan bättre än v60. Lite som XC70 vs V70:) Blir nog en bra pendlar bil:)
Jag gick från V70 -13 med ”gamla” mätarna till S60 -18 med digitala mätare och tycker S60 känns modernare och så tycker jag panelen är snyggare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är du nöjd med s60? Jag gick från en XC70 till en V60 och tycker att xc70 kändes som bättre bil rejälare på något sätt....då hade jag ändå en T6awd i v60in:)

Ska bli kul nu att få V60CC:)
#1228470
Jag är riktigt nöjd och tycker att man sitter bättre i S60 (lädersäte även i V70in)
Jag körde D3(136) innan och nu T3(152) ganska lika om man kan säga så förutom vridet som är "grymt" i diesel och ljudet är tamare i T3an,nästan lite mesigt.
Det enda jag känner är mindre rejält är när man kommer till bagaget som har en mindre stabil lucka och inte så som i V70 med dämpare,inte för att man pillar där men iallafall.
Jag har inte kört någon CC så jag vet inte hur det är men jag valde sänkning på min som är motsatsen till CC och jag tycker den är skön att köra.
Sen har man ju hittat ett par konstruktionsmissar i S60 i form av bälteslåsen sitter för högt och deformerar ryggstödet när man fäller det och armstödet bak går lite för långt in i ryggen vid uppfällt läge och det kan ockå upplevas som mindre rejält.
Senast redigerad av 1 Magnus-B, redigerad totalt 0 gånger.
#1228473
Magnus-B skrev:Jag är riktigt nöjd och tycker att man sitter bättre i S60 (lädersäte även i V70in)
Jag körde D3(136) innan och nu T3(152) ganska lika om man kan säga så förutom vridet som är "grymt" i diesel och ljudet är tamare i T3an,nästan lite mesigt.
Det enda jag känner är mindre rejält är när man kommer till bagaget som har en mindre stabil lucka och inte så som i V70 med dämpare,inte för att man pillar där men iallafall.
Jag har inte kört någon CC så jag vet inte hur det är men jag valde sänkning på min som är motsatsen till CC och jag tycker den är skön att köra.
Jag gillar ljudet i dieselen också....den femcylindriga låter del:)
#1229158
Så slutade det till sist:

Diesel 5cyl 190hk/140kW D5244T21
Växellåda Automat AWTF-80 SD AWD
Kaross Täckt
Färg Onyx Svart Metallic 717
Inredning Läder Sport Mgrå Tak K36L
Teknikpaket S/V60: Keyless Entry & Start, Nackskydd bak elfällbara, Navigation, Parkeringssensor
fram/bak
Lastpaket Mörktonade V60: Eluttag 12V i bagage, Bärkassehållare i lastutr, Låst förvaringsytrymme,
Mörkt tonade rutor 5 st
Klimatpaket VOC S/V60: Baksätesvärme, Volvo on Call, Programbar bränslevärmare, Rattvärme
Intellisafe Assist Paket: Intellisafe Assist, Adaptiv farthållare, Distance Alert, Pedestrian Detection,
Cyclist Detection, Kollisionsvarn autobroms, Queue Assist (Automat), Driver Alert System, Aktivt
helljus II XCSV60, Driver Alert Control, Trafikskylts information, Forward Collision Warning
Paket
Intellisafe Surround BLIS, Parkeringskamera bak, Servo progressiv, Taklucka i glas, Spolmunstycke
eluppvärmda, Sensus PS Harman/Kardon7", Vindruta eluppvärmd
Option
Nokian WR Suv3 EF Alu 16"
Skyddsgaller, stål med gasfjäder Offblack
Tillbehör
Extra tillval Polestar Effektoptimering
#1229177
Grattis !
Gillar bla att du valde svart tak,lite ombonad mys effekt.
Ska bli kul att höra vad du tycker om bilen sen.
Glöm inte bilder när du fått den.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]