- mån 22 jan 2018, 18:59
#1227408
Att välja utrustning, färg etc känns relativt enkelt idag jämfört med motorval. Har provkört T5 som var pigg men törstig, D4 awd som kändes slöare än den jag redan har men har inte haft möjlighet att köra den med Polestar eftersom det inte finns just nu, eller kört någon D5 ännu.
Kör nära 3000 mil om året så jag tror att bensinaren blir rejält dyrare i bränslekost.
Om jag väljer dieselspåret är det då värt att lägga till 30.000 för att gå från D4 till D5?
Eller kan ni ändå övertyga mig om att ta en bensinare?
Befintlig XC60 D4 har snittat 0,65 och då är det verkligen blandad körning, värmare, bitvis aktiv och snabb körning, korta sträckor mm.
Kör nära 3000 mil om året så jag tror att bensinaren blir rejält dyrare i bränslekost.
Om jag väljer dieselspåret är det då värt att lägga till 30.000 för att gå från D4 till D5?
Eller kan ni ändå övertyga mig om att ta en bensinare?
Befintlig XC60 D4 har snittat 0,65 och då är det verkligen blandad körning, värmare, bitvis aktiv och snabb körning, korta sträckor mm.