Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1226855
Jag blir inte helt klok på byggdinvolvo, jag antar att jag "vet" svaret men är ändå osäker på formuleringen Volvo ger.
De belysta instegslisterna i fram och i bakluckan på en V90 R-design, är det standard? R-design har ju interiör stämningsbelysning som standard, väljer jag ex Momentum så får jag interiör stämningsbelysning OCH bakluckelisten som tillval. Är dessa två ihopbakade på R-design?

Vill mest veta om jag kan plocka bort dessa från min "att skaffa"-lista.
av pergrein
#1226876
När du läser info om belysningspaketet så står det att det ingår i det.
Det står belyst tailgate så är ej säker om dom menar listen då eller bara belysning i luckan.

Mvh
Per
Senast redigerad av 1 pergrein, redigerad totalt 0 gånger.
av PeterA
#1226878
Jag har r-design my18 och inget lyse i bagagelisten på min. Det var tillval när min sattes ihop


Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1226931
pergrein: Exakt, så det är det jag är lite fundersam på. Alternativt att det inte går att få från fabrik till R-design, vilket verkar lite märkligt.

PeterA: Hm... Som sagt, när jag tar en Momentum så finns interiört belys som tillval men även just den specifika listen, byter jag till R-design så finns bara interiört som val (och då som standard). Vad är det liksom som är "interiör belysning" för skuffen annars? Jag menar, upplyst bagage förutsätter jag ju att det är såklart men vad skulle det annars vara för belysning där? Mysbelysning i skuffen är ju knappast nödvändigt på samma sätt som det är i kupén.
av fkullberg
#1226932
grillchips skrev:pergrein: Exakt, så det är det jag är lite fundersam på. Alternativt att det inte går att få från fabrik till R-design, vilket verkar lite märkligt.

PeterA: Hm... Som sagt, när jag tar en Momentum så finns interiört belys som tillval men även just den specifika listen, byter jag till R-design så finns bara interiört som val (och då som standard). Vad är det liksom som är "interiör belysning" för skuffen annars? Jag menar, upplyst bagage förutsätter jag ju att det är såklart men vad skulle det annars vara för belysning där? Mysbelysning i skuffen är ju knappast nödvändigt på samma sätt som det är i kupén.
Med R-design får man kupe/stämingsbelysning inne som standard. även matkbelysning.

Och instegsbelysning är inte standard.
" Inkluderar belysning för: dörrförvaringsfack, innerdörröppnare, stämningsbelysning i dörrpanel och instrumentpanel i multicolor
samt belysta tröskeldekorer, instegsljus, golvbelysning bak, mugghållare och Tailgate "

Är med lite förvirrad faktiskit..
Användarvisningsbild
av grillchips
#1226933
Jo det är standard, belysta tröskeldekorer är ju det jag är ute efter just här. Men även för bagaget dvs.
Bild


Edit:
Så antingen är benämningen "Tailgate" att den listen är standard, eller så finns den inte som tillval alls till R-design, vilket vore märkligt när man kan få tröskellisterna fram belysta.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1226985
Jonathan81 skrev:Jag har r design med belysningspaket -17 och fick köpa till belyst dekor till bagaget. snyggt är det!
Fanns det som tillval eller var det något du fick "rota fram" själv?
av Jonathan81
#1226988
grillchips skrev:
Jonathan81 skrev:Jag har r design med belysningspaket -17 och fick köpa till belyst dekor till bagaget. snyggt är det!
Fanns det som tillval eller var det något du fick "rota fram" själv?
beställde de i efterhand. kom inte förrens v46 -17
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1226989
grillchips skrev:
Jonathan81 skrev:Jag har r design med belysningspaket -17 och fick köpa till belyst dekor till bagaget. snyggt är det!
Fanns det som tillval eller var det något du fick "rota fram" själv?
Det är onekligen snyggt med dessa detaljer :-)-)

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 98607/2018

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...