Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1226333
mattiasv60 skrev:
fjohan82 skrev:Typ 6000 mil första 1,5 året, sen verkar den ha stått i 1,5 år...
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/LXS569
Enligt denna länk har bilen besiktigats redan ett år efter registrering ? Har den då rullat som taxi eller i annan "kommersiell" trafik ? För privatbruk är det ju först efter 3 år första besiktningstillfället infaller.
/M
Skulle kunna varit en hyrbil/verkstadshyrbil hos Bilbolaget då de står som tidigare ägare i registerutdraget.
av alex1234
#1226498
Hallå mina herrar!

Det var jag som köpte bilen igår och jag skall uppdatera om situationen lite längre fram för att dela med mig. Tackar för de som skrivit och lagt ner tid, jag såg tyvärr vissa saker lite sent.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1226504
alex1234 skrev:Hallå mina herrar!

Det var jag som köpte bilen igår och jag skall uppdatera om situationen lite längre fram för att dela med mig. Tackar för de som skrivit och lagt ner tid, jag såg tyvärr vissa saker lite sent.
Grattis!
Du blir säkert nöjd med bilen! Det var ju ett bra pris på den dessutom :-)-)
av volvofantast
#1226527
alex1234 skrev:Hallå mina herrar!

Det var jag som köpte bilen igår och jag skall uppdatera om situationen lite längre fram för att dela med mig. Tackar för de som skrivit och lagt ner tid, jag såg tyvärr vissa saker lite sent.
Bara att gratulera.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1226566
Du låter inte helt nöjd med ditt köp.
Har du inte fått den ännu?
Ser fram emot lite bilder.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av alex1234
#1229925
Här kommer en uppdatering hur allt slutade.

Det visade sig att bilen hade ett glapp i servicehistoriken då den stått på bilfirmans lager en längre tid. Firman sa att de skulle åtgärda allt innan jag kom upp för köp så att allt skulle vara gjort på bilen.

Jag tog sedan hem bilen och skulle via verkstad här hemma få igång voc då den strulade, jag bad då verkstan kolla så allt var åtgärdat så som säljaren sagt att de skulle vara. Här uppdagades det att de inte utfört de släpande delarna i serviceväg utan gjort en vanlig service på bilen. Fick då kontakta firman igen och förklara läget. Har sen dess under två veckor fått försöka få detta i hamn med att hemmaverkstan fixar de som släpade i serviceväg och därefter fakturera den firma där jag köpte bilen.

Så nästa vecka skall allt korrigeras så allt blir rätt och riktigt. Blir skönt att få allt kollat hemmavid så man kan få njuta av bilen på riktigt.

Utöver de tråkigheterna gällande köpet så är jag i sammanhanget nöjd med själva bilen. Skall bli skönt att få nyttja voc sen när det väl är igång.
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]