Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1225926
Wibe skrev:
IMG_0018.JPG
Kör själv inte r-design men väl Savile grey. Älskar den färgen. Tycker den ser lite mer mäktig ut medans Bursting blue är mer sportig


Skickat från min iPad med Tapatalk
Riktigt clean och snygg bil där Wibe!
Hur är saville grey att hålla efter? Är den tacksam?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1225937
FilipDjurberg skrev:
Wibe skrev:
IMG_0018.JPG
Kör själv inte r-design men väl Savile grey. Älskar den färgen. Tycker den ser lite mer mäktig ut medans Bursting blue är mer sportig


Skickat från min iPad med Tapatalk
Riktigt clean och snygg bil där Wibe!
Hur är saville grey att hålla efter? Är den tacksam?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hyfsat ok men tänk svart vad gäller att se skiten. Har lagat något stenskott som blivit bra så det känns ändå så helt ok att hålla efter på det sättet. Men lättare bil att hålla ren denna årstiden finns helt klart. Tur man gillar att tvätta Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1225983
Sorry för sent svar - Skickade även ett svar på ditt PM Grillchips.

Mycket riktigt går det att få bilen (Iaf V90) utan skylt monterad. På Volvo tror jag monteringen av regskylt/skylthållare sker hos ÅF, andra märken har andra procedurer.

Min förra bil kom på lastbilen med skylthållaren (En Golf R) - Inget man då kunde påverka. Om den monteras i fabrik eller "i hamnen" är jag osäker på, satt där gjorde den iaf.

En vän beställde en BMW, önskade att skylthållaren icke monterades - Han fick då till svar att de skulle försöka kontakta de i "hamnen" - Jag antar att det sker någon slags check när de importerar bilarna, och de springer då runt en liten skallig argsint gubbe med skruvdragare och monterar skylthållare hejvilt.

För övrigt - Bild på min skylt. Beställt från "dekaltrim.nu" EU format reflektiv, dock 10% mindre än en fullstor regplåt. Kör man med usa-format eller mini-skylt känns det lite som att man ber om att bli stoppad av polisen. 10% mindre märker ingen.
Bild
#1226006
Spoiler »
Asså, Fyfan vad snyggt med V60-speglar! Vet du vad din bil är värd cirkus?

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citat dolt
#1226044
Det görs massor i "hamnen" så det skulle inte förvåna mig om skylten monteras där. Det kan ju dock vara bra att veta att "hamnen" inte alls behöver betyda närhet till vatten eller nåt utan det finns helt andra platser som ser ut som vanliga verkstäder men ordet hamnlager har ändå levt kvar.
#1226060
Lövet skrev:Det görs massor i "hamnen" så det skulle inte förvåna mig om skylten monteras där. Det kan ju dock vara bra att veta att "hamnen" inte alls behöver betyda närhet till vatten eller nåt utan det finns helt andra platser som ser ut som vanliga verkstäder men ordet hamnlager har ändå levt kvar.
Ja du har nog helt rätt i det du säger. Men åker man igenom stockholm, så vill jag minnas att man kommer ut mot vattnet, och där har VW stora planer där massvis med bilar står. Som sagt, inte nödvändigtvis en hamn men de flesta utländska märken har väl planer/gårdar där bilar väntar på att köras till olika handlare, och det är där gubben med skruvdragaren figurerar.
#1226072
@ grillchips

Grattis till din blivande nya bil. Det har jag helt missat. :oops: Det är vad jag kallar ett riktigt ordentligt byte. Från V50 till V90 - Det går ju en hel V40 emellan. :lol:

Savile grå. Den blir snygg. Så sa min tant när vi beställde vår XC60 Classic. Och hon hade rätt, tycker jag.
#1226122
douglinds: Tack för svaret igår! Jag hann göra tillräcklig research för att sätta säljaren i arbete, så den kommer levereras utan hål i fronten. :) Enligt min vän som har BMW så kom hans 330e utan hål i fronten till handlaren, det gjordes på plats innan leverans.

svergie2: Ja, den modifikationen kommer jag sakna den dagen bilen åker vidare. Att jag inte bytte tidigare... En av de saker jag älskar mest med bilen, det lyfte den något enormt.
Värdet? Väldigt svårt att säga. Pengarna jag skyfflat ner i den räknar jag inte med att få tillbaka såklart, men samtidigt hoppas jag att jag har hållt efter den på ett bra sätt vilket gjort att den kaaaanske ligger liiiite högre än liknande. Kikar man Blocket så är det allt mellan 40' och 60'. Får jag 50' är jag själaglad, men jag räknar hellre för lågt och blir överraskad.


EbbevonVolvo: Tack! Ett ordentligt byte är nästan milt sagt känns det som. Kommer bli en helt ny värld med all ny teknik och annat. Vi får ju heller inte glömma motorn, äntligen lite kräm under huven. T5an gör sig trots allt riktigt bra i 5 meter bil. Det ska bli en riktig jävla fröjd att kunna packa vettigt och SÄKERT, ha bra med benutrymme både fram och bak osv.
Vi kikade ju på XC60 Classic först men T5 existerar knappt och T6 kostar lika mycket som en V90 - samt att XC60 är marginellt större än V50 och sambon gillade inte alls XC60 vid provkörning. Så.. Ja. 9 veckor kvar! :D



Nog off topic nu. Jag startar en garage-tråd när bilen är hemma! Återigen, tack allihop!
#1226174
Grillchips: Finansiellt sett lär det bästa du kan göra vara att plocka av bilen så mycket som möjligt och sälja vid sidan av. Fälgar och liknande höjer värdet minimalt när de sitter på bilen men brukar kunna säljas på Blocket för allt mellan 4-10 tusen beroende på skick och däck.

- Men orkar man hålla på och krångla? Det brukar vara frågan.
#1226177
Lövet: Absolut. Jag har funderat många gånger på att försöka kränga 19"arna och skaffa ett par vettiga 17-18" istället för att göra den mer... "Bruklig". För att potentiellt locka fler köpare. Ett par OEM-fälgar liksom i lite större size bara för att "matcha" bilen i stort.
I övrigt är det mycket av modifikationerna som är statiska, exempelvis r-designkittet. Originaldelarna har jag inte kvar. Railsen har jag inte kvar. Originalratten har jag inte kvar.

Och så vidare, och så vidare. Så nej, jag orkar inte hålla på att krångla. Den är vad den är och det finns säkert någon yngre person där ute som vill ha en bil som ser sportigare ut än vad den är. :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]