Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mackann
#1225815
Samma min uppdaterades 13/1 och fortfarande v11 som leverans men sista datum för ändring gick från 1/2 till 25/1.
Hoppas det betyder att den kommer snabbare, från början fick jag 20/2 som leveransdatum. Vore perfekt då man ska upp v9 till fjällen :D Men troligtvis får vi trängas i min Bmw 428GC :P
av CuteLunatic
#1225868
mackann skrev:Samma min uppdaterades 13/1 och fortfarande v11 som leverans men sista datum för ändring gick från 1/2 till 25/1.
Hoppas det betyder att den kommer snabbare, från början fick jag 20/2 som leveransdatum. Vore perfekt då man ska upp v9 till fjällen :D Men troligtvis får vi trängas i min Bmw 428GC :P
Det är ingen dum bil att få trängas i tycker jag :-)-)
av mackann
#1225896
CuteLunatic skrev:
mackann skrev:Samma min uppdaterades 13/1 och fortfarande v11 som leverans men sista datum för ändring gick från 1/2 till 25/1.
Hoppas det betyder att den kommer snabbare, från början fick jag 20/2 som leveransdatum. Vore perfekt då man ska upp v9 till fjällen :D Men troligtvis får vi trängas i min Bmw 428GC :P
Det är ingen dum bil att få trängas i tycker jag :-)-)
Haha nej jag älskar den. Den är bara två år men anledningen att jag ska byta ut den är för barnvagn med liggdel + bil barnstol och tjej blev den lite för liten för. Och desto mindre med skidutrustning och pack haha!
av Wirke
#1225927
mackann skrev:Samma min uppdaterades 13/1 och fortfarande v11 som leverans men sista datum för ändring gick från 1/2 till 25/1.
Hoppas det betyder att den kommer snabbare, från början fick jag 20/2 som leveransdatum. Vore perfekt då man ska upp v9 till fjällen :D Men troligtvis får vi trängas i min Bmw 428GC :P
Dito uppdateringar för mig. Har haft v11 hela tiden men jag fick dock ett muntligt besked av ÅF vid orderteckningen att mer troligt var tillverkning vid månadsskiftet jan/feb och leverans i mitten av februari. Återstår och se om det fanns någon substans i det eller om det bara var säljsnack.

För övrigt förväntas Polestar optimering till T5 II komma v9, om man nu ska ha det...
av mac123
#1225951
Har i dagarna beställt en XC60 T5 Awd Inscription. Ska bli spännande att se när det kan tänkas att jag får den levererad! Väntar just nu på orderbekräftelse innehållande "bilordernummer" som jag behöver för att kunna koppla den i MinVolvo. Hur länge har ni som erhållit det nyligen fått vänta på det (bilordernumret alltså)?
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1226007
mac123 skrev:Har i dagarna beställt en XC60 T5 Awd Inscription. Ska bli spännande att se när det kan tänkas att jag får den levererad! Väntar just nu på orderbekräftelse innehållande "bilordernummer" som jag behöver för att kunna koppla den i MinVolvo. Hur länge har ni som erhållit det nyligen fått vänta på det (bilordernumret alltså)?
Grattis, nu börjar den olidliga väntan... 8)

Lade min beställning 29/11 och fick in den i Minvolvo 1/12 så ca 2-3 dagar!
av CuteLunatic
#1226017
mackann skrev:
CuteLunatic skrev:
mackann skrev:Samma min uppdaterades 13/1 och fortfarande v11 som leverans men sista datum för ändring gick från 1/2 till 25/1.
Hoppas det betyder att den kommer snabbare, från början fick jag 20/2 som leveransdatum. Vore perfekt då man ska upp v9 till fjällen :D Men troligtvis får vi trängas i min Bmw 428GC :P
Det är ingen dum bil att få trängas i tycker jag :-)-)
Haha nej jag älskar den. Den är bara två år men anledningen att jag ska byta ut den är för barnvagn med liggdel + bil barnstol och tjej blev den lite för liten för. Och desto mindre med skidutrustning och pack haha!
Okej! :-)-) Vad fick dig att fastna för just XC60:n?
Användarvisningsbild
av X3JA
#1226291
Min XC60 T8 har nu anlänt till Bilia. Säljaren ringde och berättade att Polestar-uppgraderingen kommer INTE installeras pga regeringens obestånd att regera. T8+Polestar kanske inte kommer klassas som supermiljöbil snart. Vem vet?

Säljaren nämnde också att de vill ha lite mer tid på sig inför överlämning, pga alla mina extrapaket och tillbehör. :D helt ok. Hämtar bilen den 30/1. Då har jag väntat 193 dagar.
Senast redigerad av 1 X3JA, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1226416
Nu är min bil snart redo för leverans. :)

Fick idag erbjudande om vinterhjul från handlaren, och då jag ska köra dubbat kan jag välja mellan Nokian Hakka 9 SUV och Michelin Latitude Xice2. Vad hade ni valt? Vi snackar om 18" sittandes på 5-double spoke (trötta fälgar, men påsen pengar bestämmer här).

Michelin var något billigare.

Vad hade ni valt?
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 225

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]