Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wipwip
#1224864
håller på att fixa i hopa min 855 t5 med motorkod B5234FT , det va någon fomme som stal min styrbox i den när den stod uppställd så jag har inte numret kvar på den , men har fått tag på en ny men va jag kan läsa mig fram till den så är den till en 850 turbo 2,0 , bilen startar och verkar att gå bra , går det att köra med den , den är ju original då inte chippad som den andra jag hade, men som sagt går det att köra med den
av wipwip
#1224913
ok tackar , nu när jag startade den så när jag stängde av så gick det inte att låsa den med fjärren hände inget , och så fick jag se att lampan som ska blinka för startspärren lös konstant hela tiden så jag förmodar att den hängt sig, för även om jag väntade en tid så kunde jag starta den utan att stoppa in pinnen i startspärren , är det därför den inte reagerar på fjärrlåsen
av wipwip
#1225364
va ute och körde nu men den bara la av så de blev att dra hem den , kan de va boxen som lagt av eller , jag hör att pumpen går men inte ett hostande , jag får inga felkoder på bränslesystemet modul a sokel 2 , och tändningen går inte att felsöka bara för att det finns inget stift i sokel 6 modul a antagligen bara för att detta är en importbil , så jag vet inte hur jag ska kolla de då , någon som vet vad jag går på först :evil:
av wipwip
#1226186
sitter de bara en bränslepump i tanken på denna eller sitter det en under bilen med
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1226198
Det sitter bara pump i tanken på dessa.
Kolla så att inte stiftet tryckts ur hållaren, vore konstigt om det inte går att felsöka.
av wipwip
#1226232
ok , nä stiftet va bra , som sagt jag har gjort en sökning på bränslet sockel a stift 2 och de fans inga felkoder , men för att söka på tändsystemet så ska de vara sockel a stift 6, men det finns inget stift i 6, den är tom , dom jag har är i sockel a finns 2,3 och 7 , sockel b finns stift 1,2,5 och 6
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1226254
wipwip skrev:ok , nä stiftet va bra , som sagt jag har gjort en sökning på bränslet sockel a stift 2 och de fans inga felkoder , men för att söka på tändsystemet så ska de vara sockel a stift 6, men det finns inget stift i 6, den är tom , dom jag har är i sockel a finns 2,3 och 7 , sockel b finns stift 1,2,5 och 6
Hur menar du nu, först skriver du att stiftet är bra och sen skriver du att det inte finns alls!??
av wipwip
#1226284
en liten missuppfattning bara , jag trodde du mena stiften till kopplingen i bagagen där pumpen sitter , stiftet i modulen finns inte alls , bara dom jag skrev tidigare
av wipwip
#1226913
är det någon som har en styrbox som ska vara till denna bil till rätt prisklass, den får gärna vara med löstagbart chipp, eller chippad och klar
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]