Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1223436
masqu skrev:
emtor skrev:Min funkar, men AC går inte att slå av i defrost läge.
Det är så på v40

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Ok. Då är allt lugnt. Trodde nåt var fel.

Angående min taskiga värme i bilen så kommer jag fylla på mer kylarvätska idag och prova.
Eventuellt måste jag som ni säger byta termostat.
Tack för all hjälp och tips.
#1223469
sandV40 skrev:
masqu skrev:
emtor skrev:Min funkar, men AC går inte att slå av i defrost läge.
Det är så på v40

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Ok. Då är allt lugnt. Trodde nåt var fel.

Angående min taskiga värme i bilen så kommer jag fylla på mer kylarvätska idag och prova.
Eventuellt måste jag som ni säger byta termostat.
Tack för all hjälp och tips.
Är den helt borta eller kommer och gåt

Skickat från min D6503 via Tapatalk
#1223637
sandV40 skrev:
masqu skrev:
emtor skrev:Min funkar, men AC går inte att slå av i defrost läge.
Det är så på v40

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Ok. Då är allt lugnt. Trodde nåt var fel.

Angående min taskiga värme i bilen så kommer jag fylla på mer kylarvätska idag och prova.
Eventuellt måste jag som ni säger byta termostat.
Tack för all hjälp och tips.
Är den helt borta eller kommer och gåt

Skickat från min D6503 via Tapatalk[/quote]

Förmodar att du menar värmen? Nä det är lite varmt hela tiden, men det blir aldrig riktigt varmt som man vill de ska bli.
#1223651
Värt att se över kupéluftsensorn eller vad den nu heter med, gjorde så på min S40 -00 när den inte hade någon kraft, sen j-a
#1223763
Nu har jag tyvärr upptäckt nåt annat fel på bilen i samband med dessa problem i denna tråd.

Men jag tänkte jag skapar en ny tråd för det...det här var inte min tråd till att börja med.

Nya tråden blir kallad: Olja i kylvattnet?
#1223766
sandV40 skrev:Nu har jag tyvärr upptäckt nåt annat fel på bilen i samband med dessa problem i denna tråd.

Men jag tänkte jag skapar en ny tråd för det...det här var inte min tråd till att börja med.

Nya tråden blir kallad: Olja i kylvattnet?
Då är det bara lyfta toppen tyvärr och byta packning och kolla så du inte har nån spricka i blocket

Skickat från min D6503 via Tapatalk
#1224287
Blixnabb skrev:Har försökt söka på forumet men hittar inget som passar in.
På S40 -04 med ECC så får jag inte luftströmmen att blåsa med någon kraft mot framrutan.
Har rengjort filtret och det blåser bra ur andra munstycken.
Kollat att reglermotorn på vänstersidan ovanför gaspedalen typ rör sig som den ska och att armen är i sitt yttersta läge, har haft loss armen också.
Finns det någon mer reglermotor, hittade en rakt under stereon till höger men den verkar vara för att skifta mellan inneluft/uteluft eller något sådant.
Någon som har en bra bild på hur värmepaketet ser ut?
Undrar fortfarande då tråden tog en helt annan riktning...
#1224398
Blixnabb skrev:
Blixnabb skrev:Har försökt söka på forumet men hittar inget som passar in.
På S40 -04 med ECC så får jag inte luftströmmen att blåsa med någon kraft mot framrutan.
Har rengjort filtret och det blåser bra ur andra munstycken.
Kollat att reglermotorn på vänstersidan ovanför gaspedalen typ rör sig som den ska och att armen är i sitt yttersta läge, har haft loss armen också.
Finns det någon mer reglermotor, hittade en rakt under stereon till höger men den verkar vara för att skifta mellan inneluft/uteluft eller något sådant.
Någon som har en bra bild på hur värmepaketet ser ut?
Undrar fortfarande då tråden tog en helt annan riktning...
Man får ju stänga sido ventilerna samt mitten, ratten som sitter jämte varje lucka/utblås om inte det funkar får du känna så att det inte kommer luft ut mot golven, kan även varit inne för renovering och dom har slarvat vid återmonteringen, har haft borta hela övre panelen!
#1224835
Ursäkta jag tog över din tråd där ett tag.
Hoppas det löser sig för dig med svag luft mot framrutan.
Jag tycker att min luft blir bra men endast när jag går på nästan fullt på fläkten. Jag är ändå inte nöjd med fläkten och kanske är det nåt fel på nå spjäll, men jag får kolla det senare. Jag bytte iaf min termostat och det gjorde susen då luften i kupén inte blev så varm, nu är det som det ska.

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]