Schmoyoho skrev:ER skrev:Kan hända att den är muppig, men hellre det än nån suspekt sida och högre pris än nödvändigt pga kostnader för sidan i sig utan att man hört om dom tidigare eller har "referenser" att det faktiskt fungerar och man lägger ut 3000kr+ på detta senare för det går inte att hålla sig borta då det är sista delen i MY14+ faceliften för min del.
Menade ungefär vad andersuw skriver när jag kallar gruppen för muppig. Vilken sorts seriös verksamhet använder sig av en sluten facebook-grupp som dessutom bara består av "cockpit"-bilder på ganska mycket old news vad gäller nyheter på att eftermontera grejer. Jag tror på att de jobbar på det men det kändes inte seriöst i övrigt. Inte alls dyrt att driva en webbplats för den delen, går att göra det i princip gratis.
Hopplöst tror jag inte, finns ju som sagt ryssen som gjort en hel del eftermonteringar. Bl.a byggt om både en gammal S80 V8 och en XC70 till faceliftade versioner med sensus och hela paketet, TFT-DIM osv. Det är väl bara det att t.ex min bil kräver lite mer mankemang för att få det att fungera, inte plug and play som det är på nyare årsmodeller.
Hade varit intressant att få veta vad som skiljer "under huven" om du eller någon annan har någon insikt i det.
Gruppen är helt nystartad sen 29:e december och dom uppmanar till att posta dessa old news så dom som ligger efter i uppgraderingar postar som tokar för att fylla upp och öka intresset för sidan. Då blir det gammal skåpmat för oss som gjort dessa grejor 2-3år+ sen såsom den riktiga belysta knoppen med spakstället från MY13 vissa nu härmar med V60 Polestarknoppen som är rak kopia på den med belysta lägen från MY13 fast originalet är som oftast 1000gr snyggare än blaffig blå logga påklistrad under ytskicket.
Tror nån eller flera av dom sitter med kunskap bara anställa på Volvo kan ha men även inom programvara som lirka ut data som normalt inte syns, tänker på tempmätaren som inte kom innan TFT och dom till synes lyckats med vad jänkarna inte klarat av och den tråden på swedespeed är sen stenåldern utan framgång för bilar äldre än MY13 och kostar flis innan vi ens tänkt på tullen hit och momsen den sen smittas med.
Jag bryr mig mindre om hur det presenteras, jag bryr mig om funktionen och att det fungerar på MY08 och dom gör det enligt egen utsago utan vinst i slutändan, var vinst ett slutmål hade dom inte gått ut med det utan behållit det i sina egna bilar.
Kan dom visa att det nu fungerar i deras V70II-08 testbil så struntar jag helt i hur dom säljer det, jag hänger på under våren-sommaren för sista (vettiga)delen i MY14+ stuket och får tempmätare i huset på köpet så man slipper gå på känsla när termostaten inte fungerar som den skall nästa gång.
Många företag börjar ju som envisa hjältar i garaget och slutar i storskalig industri så inget hindrar att det säljs genom företag när det är aktuellt att rulla ut dessa till försäljning. Ljusmoduler i olika varianter för bakljusen säljs via företag(ej Vparts) som personen som tillverkar har, började i mindre skala utanför företagets verksamheten men blev för stort att hålla utanför.
Finns betydligt värre ställen med gamla 7/940 häckar med sämre attityd bland snorungar till deltagare och ren massförstörelse av gamla bra bilar där lagar och regler inte anses ha faktiskt värde utan dom SKALL brytas till egen fördel och man hittar på saker som inte stämmer för att uppnå detta, dom som protesterar/visar fakta åker ut/bannas osv.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..