Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
#1223803
ForceWalker skrev: Nej, det är inte vad volvo sagt:
Finns till och med en video när den sista XC60n tillverkas.


Den nya skall tillverkas där, men jag trodde enbart det var för Asien.
Den nya tillverkas också i Kina sedan slutet av förra året. Initialt för Asien, men sannolikt lär den gå till fler marknader på sikt p.g.a hög efterfrågan.

Gamla XC60 är färdig i både Belgien och Kina.
Användarvisningsbild
av Xytras
#1223805
betterlead skrev:
Xytras skrev:Gjorde en beställning förra veckan, beräknad leverans är nu satt till V.18
Åh fanken! Det är väl rekordsnabbt för nya XC60? Jag lade min order den 14 december och har ännu inte fått någon leveransvecka.
Ja kanske, jag har ingen aning. Det kanske är ett "glädje datum" jag fått och det ändras snart men det står fortfarande "Leverans beräknad vecka 18" på minvolvo sidan.
av PartyNordmann
#1223811
Om man kollar prel leveranstider hos Volvo för XC60, så står det april. Vecka 18 är första veckan i maj, så helt fantastisk är det inte att få leverans just då. Börjar bli bråttom om man vill ha sin bil reggat innan 1/7. Om man ej beställt än menar jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av hållundan
#1223825
Idag kollade jag Min Volvo och det står att min bil är byggd. :) Beställd vecka 42.
av Wirke
#1224581
Min XC60 T5 AWD Inscription väntas levereras v11 och där har den legat hela tiden.

Är det värt att lägga till Polestar optimering? I ett AMS test anmärkte de lite negativt på den plana vridmomentkurvan hos T5 vid mer aktiv körning. Ska man tro att Polestar uppgradering kan ge någon noterbar spets där kanske...

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... olvo-xc60/
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1224604
Wirke skrev:Min XC60 T5 AWD Inscription väntas levereras v11 och där har den legat hela tiden.

Är det värt att lägga till Polestar optimering? I ett AMS test anmärkte de lite negativt på den plana vridmomentkurvan hos T5 vid mer aktiv körning. Ska man tro att Polestar uppgradering kan ge någon noterbar spets där kanske...

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... olvo-xc60/
Så "smart" att lägga en länk till en låst artikel. :roll:
av Wirke
#1224622
EbbevonVolvo skrev:
Wirke skrev:Min XC60 T5 AWD Inscription väntas levereras v11 och där har den legat hela tiden.

Är det värt att lägga till Polestar optimering? I ett AMS test anmärkte de lite negativt på den plana vridmomentkurvan hos T5 vid mer aktiv körning. Ska man tro att Polestar uppgradering kan ge någon noterbar spets där kanske...

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... olvo-xc60/
Så "smart" att lägga en länk till en låst artikel. :roll:
En källhänvisning är väl inte att förringa. :) Den var öppen tills nyligen. T5 vann över D4 utom i momentet med aktiv körning, där de själva var förvånade att D4 kändes bättre. Skulle vara intressant att höra intryck om motorkaraktären från någon som kör T5an.
av PartyNordmann
#1225502
Såg nu att min minvolvo uppdaterades 13/1 där sista dag för ändring av order ändrades från 1/2 till 25/1. Står fortfarande beräknad leverans vecka 11, men det måste betyda att den har fått ny plats i kön? Tolkar det som positivt i förhållande till att få den tidigare än vecka 11.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av OlofTV
#1225506
PartyNordmann skrev:Såg nu att min minvolvo uppdaterades 13/1 där sista dag för ändring av order ändrades från 1/2 till 25/1. Står fortfarande beräknad leverans vecka 11, men det måste betyda att den har fått ny plats i kön? Tolkar det som positivt i förhållande till att få den tidigare än vecka 11.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Samma för mig!
Kul om vi kan få leverans i alla fall någon vecka tidigare.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
av CuteLunatic
#1225757
PartyNordmann skrev:Såg nu att min minvolvo uppdaterades 13/1 där sista dag för ändring av order ändrades från 1/2 till 25/1. Står fortfarande beräknad leverans vecka 11, men det måste betyda att den har fått ny plats i kön? Tolkar det som positivt i förhållande till att få den tidigare än vecka 11.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Intressant. Min uppdaterades också 13/1 från sista ändring 8/2 till 1/2, en vecka tidigare alltså. Jag har också beräknad lev v11, dock en V90 T8.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 225

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]