Moderator: Moderatorer

#1223048
Kört 95mil tur och retur så svågen kunde köpa en svart V60 D5 AWD R-Design Black R 2014 ca 5800mil. Körde den ca 30mil och det första ja gjorde var att stoppa i en USB-sticka med uppdatering till navigatorn. Det bästa var att den INTE har S/S :lol:
#1223062
Walkmann skrev:
SvenB skrev:
grillchips skrev: Under tiden provkördes en V90 T5 R-design, vilken fröjd! Sambon = helsåld. Så vi gick in och fick roddade lite med offerter.
Och när får du leverans? Före eller efter Bonus-Malus börjar? :wink:
Ja skatten på v90 t5 blir ju inte jätterolig efter bonus malus..
Kommer nog en T3a och T4a eller liknande med elmotor till så den får samma kraft och acceleration som en T5a. Volvo har lovat billigare pluginhybrider till de mindre motoralternativen. Känns som att regeringen väntat in Volvo rätt mycket i det här.. man har ju snackat om bonus-malus i 2-3 år men först nu när volvo är på g att elektrifiera flottan kommer det.
#1223101
Jensi: Ja, vi får se hur vi gör... Inte superfrälst i Bursting Blue heller om jag ska vara ärlig, men "roligast" hittills. Roligast är dock inte alltid snyggast.

SvenB & Walkmann: Frågade om leverans, skulle vi beställa nu så kan vi räkna med april/maj. Så "god" marginal ändå. :) Inget superspeciellt i offerten och det lär bli någon sak som försvinner för att ytterligare få ner summan lite så det bör inte vara några konstigheter. Väntar dessutom på respons från andra handlare i landet som kanske kan matcha mot en lagerkärra. Målet är oavsett hur vi gör, att vi ska ha bilen innan semestern drar igång.

joel80: Ja det är lite av vårt tidigare dilemma. Vi vill åt en hybrid men T8 är för dyr och andra märken har inget attraktivt. Vi har funderat på att invänta lanseringen av nya V60 och då med förhoppningen om nya (mindre) hybrider men vi "behöver" en ny bil ganska snart har vi insett. Att invänta V60 skulle tänja lite på våra gränser, det lär ju dröja till 2019 innan de är på vägarna. Och rent krasst, då hade jag velat ha en T5 TE ändå. ;) Så vi kör V90 ett tag och tar det därifrån (och hoppas på att kunna gå 100% el på bilen efter den).
Samt att det kommer ALLTID komma något strax efter som är mer intressant än det man precis köpt. Det är bara gilla läget helt enkelt, annars kan man ju vänta i all oändlighet. :)
#1223317
Bytte båda länkarmarna fram, kompletta med bussning. Samt vänster fjädersäte och fjäderbenslagring. Visade sig att tidigare ägare hade "lagat" glappet med en rörstump istället för att byta fjädersäte. Man upphör aldrig att förvånas!
#1223529
Bytte faktiskt batteri på tjejens v70 -12 igår. Fick låg batteri-varning efter 1 minut på tändning, så då var det bara att shoppa. Märkte även att biltema rekommenderar fel batteri, det är maxhöjd på 17-18cm och dom rekommenderar 19.
  • 1
  • 852
  • 853
  • 854
  • 855
  • 856
  • 1853

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag ko[…]

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]