Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emtor
#1220079
Vgate Maxiscan VS-890 funkar i alla fall på min V40-2002. Kollade en massa läsare och ingen funkade på just V40, den här funkade.Kanske funkar den på många andra modeller också?
Läsaren hämtar felkoder och har real-time utläsning av motortemp, fueltrim, lambdavärde etc. etc. -Sånna här data är bra för felsökning.
VIDA/DICE? -Läs på nätet,-några dice-boxar funkar, andra inte alls. Mjukvaran måste installeras på en dator som aldrig kopplas på nätet. Blir den det så kopplar den upp sig på volvo sin server i Göteborg, och då är det slut direkt.
Användarvisningsbild
av Derank
#1220189
Lobocut skrev:
Derank skrev:Har testat en icarsoft nu på en 2016 och det funkade galant.
Vilken modell var det?

icarsoft i906 vol 2

Testade lite mer idag, hade nån felkod på ECU efter senaste fipplet med trimmjukvaran då vi glömde att radera felkoderna, dom raderades galant, kollade igenom lite övriga moduler och de lästes utan problem. Jag valde bara 2014 i XC60 menyn.

Vad det är som inte ska fungera vet jag inte men jag ska testa mer efter helgerna. Men vad jag kunde se så kunde den läsa ut alla enheter jag testade iaf och jag testade även real time på låda och liet annat och det funkade det med.
Användarvisningsbild
av Derank
#1220678
Har nu bläddrat runt i de flesta menyerna på Icarsoften och den fungerar fullt ut på en XC60 D4 2016 iaf


1. Read & Clear DTCs
2. Read Data Stream
3. Full ECU Diagnosis
4. Diagnose Single-brand Models Equipped With OBDII-16 DLC
5. Easy To Use With Metal Dome Keys
6. Oil Light/Service Reset
7. EPB
8. ETC
9. 4.0” TFT LCD With 480 * 320 Pixels
10. USB 2.0 High Speed Upgrade
11. Upgrade Via TF Card
12. Support Multi-language

OBDII function

1. Read Codes
2. Erase Codes
3. I/M Readiness -- I/M Readiness indicates whether or not the various emissions-related systems on the vehicle are operating properly and are ready for Inspection and Maintenance testing.
4. Data Stream
5. Freeze Frame -- When an emission-related fault occurs, certain vehicle conditions are recorded by the on-board computer.
This information is referred to as freeze frame data. Freeze Data is a snapshot of the operating conditions at the time of an emission-related fault.
6. O2 Sensor Test -- This option allows retrieval and viewing of O2 sensor test results for most recently performed tests from the vehicle’s on-board computer.
7. On-Board Monitoring -- This function can be utilized to read the results of on-board diagnostic monitoring tests for specific components/systems.
8. Evap System Test -- The EVAP test function lets you initiate a leak test for the vehicle’s EVAP system.
Before using the system test function, refer to the vehicle’s service repair manual to determine the procedures necessary to stop the test.
9. Vehicle Information -- The option displays the vehicle identification number (VIN), the calibration verification number (CVN), and other information of the test vehicle.
Användarvisningsbild
av Ted68
#1220695
Ok, tack. Står att den funkar till Volvo 850 alla modeller, kan det stämma? OBD2 till Volvo 850 kom väl till årsmodell -96
Användarvisningsbild
av Derank
#1220696
Jag tycker det står lite olika överallt om den här läsaren, enligt Örebrobildiagnos ska den inte heller funka på min 2016, men det gör den , men 850 94 hade ju ingen OBD som du säger. Inte den jag hade iaf.
Användarvisningsbild
av Ted68
#1220701
Nä, det finns inte på min 95:a heller. Men köper nog en ändå. Funkar ju på många modeller, kanske till min V60 med.

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]