Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Piffe
#1215639
superpin skrev:Uppdaterade hela infotainment för någon månad sedan och Radioplay funkar inte för mig heller. Texten och kanalens logga kommer upp, sedan snurrar det i all evighet utan ljud. Ingen aning om när det slutade eftersom jag kör Tunein normalt sett och testade Radioplay efter att ha läst den här tråden...

Men funkar tuneln bra åt dig? den har jag prb med :roll:
av rosj65
#1218520
Nu har jag fått bekräftat från Volvo att alla problem med mediaenheten med appar och annat trassel beror på att om man har simkort från Telenor så har det efter nån uppgradering, antingen från volvo eller telenor, uppstått problem.
Det konstiga är att det gäller bara vissa områden med master.
Mest från stockholm och norrut, allra värst runt Uppsala.
Dom jobbar på en lösning som ska komma inom nån vecka.

Under tiden ska man inte ha simkortet i bilens modem utan ta in internet via wifi eller bluetooth.
Då funkar allt som vanligt...
av rosj65
#1218528
Det stämmer, Telenor och Tele2 kör tillsammans på samma master och nät så då blir det samma problem både för Telenor och Tele2.
Användarvisningsbild
av Derank
#1218529
Problemet ligger i bilens hårdvara, kör apparna på en mobil och streama ljudet via blåtand. Att ens sitta och försöka traggla med appar i en bil som använder en CPU från 90talet är lönlöst.
av Rydde
#1218534
rosj65 skrev:Nu har jag fått bekräftat från Volvo att alla problem med mediaenheten med appar och annat trassel beror på att om man har simkort från Telenor så har det efter nån uppgradering, antingen från volvo eller telenor, uppstått problem.
Det konstiga är att det gäller bara vissa områden med master.
Mest från stockholm och norrut, allra värst runt Uppsala.
Dom jobbar på en lösning som ska komma inom nån vecka.

Under tiden ska man inte ha simkortet i bilens modem utan ta in internet via wifi eller bluetooth.
Då funkar allt som vanligt...
Använder inte simkortet utan delar ut internet från min Iphone, och det funkar inte....blivit värre den sista tiden, nu funkar ingen kanal i Radioplay. Man får upp låten som spelas i displayen sen händer det inget mer.
Överhettad passat b5

Ett tillägg: Det är "superviktigt&[…]

EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]