Moderator: Moderatorer

#1217279
TommyP86 skrev:Visst är det en fruktansvärd arbetsställning. Men det är 3 muttrar för pedalen, lossa kontakten, vika mattan åt sidan och lossa vingmuttern, ”rulla” ut filtret, rulla in det nya och sätta ihop. Plasten kan vara kvar!

På 60 och 70 serien av nyare typ sitter det på samma sätt fast luckan är på andra sidan, med diverse el ivägen, så det är länge sedan 850-dagarna. Hur de sitter på nya spa vet jag inte, men när volvo gör nåt själv använder man gärna lite extra skruvar, där det inte behövs :)
Att inte behöva ta bort plasten och all rulla in filtret bode göra det lättare nästa gång
#1217401
Har gått och väntat ett tag på min nya passat, men igår stog den klar i hallen för leverans.
Här med 17" vinterdäck på..o takbox som man fick med på kampanj :)
Vilken känsla :shock: den skötte sig exemplariskt sina 40mil hem till Sthlm.
V50in svek jag igår efter 4års tjänst, den har skött sig fint men hade gått en bit o det var dags att ta ett rejält kliv framåt.

Bild
#1217446
SebSE skrev:
Walkmann skrev:Har gått och väntat ett tag på min nya passat, men igår stog den klar i hallen för leverans.
Här med 17" vinterdäck på..o takbox som man fick med på kampanj :)
Vilken känsla :shock: den skötte sig exemplariskt sina 40mil hem till Sthlm.
V50in svek jag igår efter 4års tjänst, den har skött sig fint men hade gått en bit o det var dags att ta ett rejält kliv framåt.

Bild
Grattis till din nya Hitlerwagen. Hoppas det iaf inte blev en diesel :)
Och jag förstår dig delvist. Volvo har väldigt höga priser nuförtiden vilket inte riktigt gör dem prisvärda för en privatperson längre.
Tack!
Jag fick grymt bra pris på denna, ska jag ha en volvo för samma prislapp får jag bara ett skal utan någonting i..typ. Ja ni fattar..
Och vad det gäller diesel, så är detta självklart en diesel. Åker inget annat då jag tankar på jobbet.
2.0tdi 4 motion DSG.. Ja den verkar ha det mesta. 8)
Användarvisningsbild
av Jefe
#1217497
Blev en tvätt idag den första sedan vinterdäcken kom på plats.

Bild
#1217508
Jefe: Den där var ju riktigt fin :)
#1217528
Møtes oftere og oftere av denne meldingen etter å ha gått til anskaffelse av elbil:
Standby.png
Standby.png (28.42 KiB) Visad 19430 gånger
:roll:
#1217596
Tvättat, med insikten att den kommer se lika hemsk ut nästa helg... :roll:
Funderar även på att rycka emblemen "V60" och "D4" för att få det mera cleant och lättvättat.
Hade en S90 T8 före mig i tvättkön som hade så, det såg bra ut får jag säga.
#1217598
fjohan82 skrev:Tvättat, med insikten att den kommer se lika hemsk ut nästa helg... :roll:
Funderar även på att rycka emblemen "V60" och "D4" för att få det mera cleant och lättvättat.
Hade en S90 T8 före mig i tvättkön som hade så, det såg bra ut får jag säga.
Nästa helg!! Tänk om min hållt sig så länge denna gång. Fri en dag denna veckan och vi skulle inte iväg mer för dagen så tvättade bilen på vägen hem. När kvällen kom insåg "hon" att vi i regn o rusk skulle iväg några mil på motorvägen. *suck* men men bilen ska ju användas och målet var klart värt det ;) Fick putsat fälgarna idag i alla fall.

Emblemen är ju en smaksak, jag tycker själv det ser bra ut med de och hade antagligen köpt och satt dit om en bil jag köpt saknat dem :wink:
#1217602
Monterat Ctek Sense.
Hade sen tidigare snabbkoppling med indikator (som går att läsa av när man kommer till bilen (utan att öppna huven, genom gallret vid torkarna))... men den blinkar nästan alltid gult, ibland men sällan grönt och ibland rött, ville ha mer exakt koll än så. Helt klart värt pengarna, under femhundringen på kampanj. Blir nog sådan i andrabilen också... och båten...

Gällande emblem, personligen tar jag ALLTID bort dem (eller beställer utan) på mina bilar... har även tagit bort V O L V O.. clean-look och lätt-tvättat :P
Bilagor
2A2BFF48-7476-4E41-A92B-502CB496AACC.jpeg
2A2BFF48-7476-4E41-A92B-502CB496AACC.jpeg (708.82 KiB) Visad 4805 gånger
  • 1
  • 838
  • 839
  • 840
  • 841
  • 842
  • 1845
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]