Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#1216978
En ambulans med ryska skyltar ryckte ut för att hjälpa en man på Södermalm i Stockholm under gårdagskvällen.
Trots efterforskningar är det ännu oklart varför den utländska ambulansen kom till platsen.
– Ingen verkar veta ett skit tyvärr, säger Victor Adolphson, yttre befäl hos Södermalmspolisen.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3j ... -stockholm
6db28d93-b08a-44b4-aa82-23fd2a06d10a.jpeg
6db28d93-b08a-44b4-aa82-23fd2a06d10a.jpeg (52.94 KiB) Visad 1448 gånger
#1217010
WTF! =)

Skulle tippa på att det är som i texten "Andra spekulerar i att ryska ambassaden i Stockholm har en egen ambulans som rycker ut om deras personal blir sjuk"

Hade inte förvånat mig alls, de har säkert ett mindre väl utrustat sjukhus på ambassaden med. Eller så är de på studiebesök och alla andra var upptagna så dessa fick rycka ut. Den ser ju rätt så använd/skitig ut och står kanske därav inte alltid på ambassaden?
#1217021
Helt underbart på helt fel vis.En rysk ambulans med rysk ambulanstext och ryska nummerplåtar mitt i Stockholm och ingen myndighet vet någonting.Ha ha ha ...Ta mig f_n helt otroligt.
?:-/
#1217076
Är det nu man ska börja bli orolig över den svenska sjukvården, när ryssarna är snabbare på plats med egen ambulans än vår egen sjukvård, dessutom mitt på Södermalm? :-DD

Skämt åsido, en stor eloge till teamet som hoppade ur bilen och hjälpte till, och hoppas att det går bra för patienten med. Han lär om inte annat ha en historia att berätta.
#1217284
Rysk media verkar ju också tycka att det hela är mer eller mindre sensationellt när t ex även ryska stats televisionen hört av sig till upphovsmannen bakom kortet för en intervju.Man ska uppenbart inte förvåna sig längre när jag själv sett danska politi bilar på jakt i Malmö.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/m ... zDLV2Rbxg/
#1217367
SRT skrev:Rysk media verkar ju också tycka att det hela är mer eller mindre sensationellt när t ex även ryska stats televisionen hört av sig till upphovsmannen bakom kortet för en intervju.Man ska uppenbart inte förvåna sig längre när jag själv sett danska politi bilar på jakt i Malmö.
Det är bra. Låt utländsk polis komma hit. Nu är det bara att hoppas att vi kan få hit 8000 nordkoreanska militärpoliser som kan axla ansvaret som trafikpoliser i Sverige så att det blir ett slut på de där översittartyperna i nyare Passater, Audi, BMW och Volvo som skall tränga sig och bete sig illa i trafiken.

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...