Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#121489
XC90_Executive skrev:
Cimmen skrev:Vad är det för årsmodell på din xc90??
Är en MY07 XC90 Executive

Kameran går endast att eftermontera på verkstan. Kravet är att det är en S80N, V70 II, XC70 II eller XC90 MY07< utrustad med RTI.

Kostar mellan 8000-10000kr
Tack för infon, då är det ju inget jag har missat utan kan montera senare. Du får inte upp PDC:n på skärmen i XC90:n eller?

Perhall
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#121490
perhall skrev:Tack för infon, då är det ju inget jag har missat utan kan montera senare. Du får inte upp PDC:n på skärmen i XC90:n eller?
Nej, behövs inte när man har kameran! :D

Har park.hjälp på C70N T5 också. Jag tycker att det funkar kalas, trots endast ljudsignal.
av perhall
#121491
XC90_Executive skrev:
perhall skrev:Tack för infon, då är det ju inget jag har missat utan kan montera senare. Du får inte upp PDC:n på skärmen i XC90:n eller?
Nej, behövs inte när man har kameran! :D

Har park.hjälp på C70N T5 också. Jag tycker att det funkar kalas, trots endast ljudsignal.
Klart att det funkar bra, bara trist att Volvo inte tagit fram det som konkurrenterna haft länge. På BMW e60 ser man bilen uppifrån och hur nära man är på olika ställen samtidigt (en "stapel" per sensor).
Användarvisningsbild
av Cimmen
#121540
XC90_Executive skrev:
perhall skrev:Tack för infon, då är det ju inget jag har missat utan kan montera senare. Du får inte upp PDC:n på skärmen i XC90:n eller?
Nej, behövs inte när man har kameran! :D

Har park.hjälp på C70N T5 också. Jag tycker att det funkar kalas, trots endast ljudsignal.
På den v70II som jag körde så såg man röda och gulalinjer på skärmen där bilen "kommer" att hamna om man backar, dessa linjer följer rattens rörelser, är det så på din med ???
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#121555
Cimmen skrev:På den v70II som jag körde så såg man röda och gulalinjer på skärmen där bilen "kommer" att hamna om man backar, dessa linjer följer rattens rörelser, är det så på din med ???
Japp, precis så ser det ut.
av Volvo mitt val
#121565
Har fått offert från Bilia på kamera till en Volvo S80N kostar 9.100:- inkl. moms
av uffeason
#123361
Tror inte min kamera till min XC90 -07 kostade mer än 7000 kr. Älskar kameran framförallt när man skall koppla på husvagnen. Det fixar man själv utan problem o alla tror man är kung på backning...*s*
Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]

Öppna bilen

Nähä, testade nyss, och sån tur at[…]