Moderator: Moderatorer

#1214152
SvenB skrev:Är det inte lite tidigt med Julöl? Hoppas att den smakade gott. :!:
Nej nej skulle säga lite sen, det tar ju lite tid att hitta årets favorit. :wink: För precis tre veckor sedan var det julölssläpp, "J-dagen" i grannstaden Köpenhamn. Ett riktigt stort event som inte många svenskar känner till, tyvärr. Men jodå, Bocq Gauloise Christmas passade bra in en kylig kväll som denna
#1214156
Micce1980 skrev: För precis tre veckor sedan var det julölssläpp, "J-dagen" i grannstaden Köpenhamn. Ett riktigt stort event som inte många svenskar känner till, tyvärr.
Det verkar som jag bor i fel ände av landet :wink:
#1214174
Hygglo skrev:Jag provade en ny varvräknare idag som jag fått låna och den fungerade så det måste vara fel på min. blir till att leta en ny,
Sen så kopplade jag in ett slutsteg till framsystemet och jäklar vilken skillnad det blev! :D

När jag ändå var ute och rotade så bytte jag även ut uttaget till motorvärmar sladden mot ett sånt där litet calix uttag.
Monterade det mitt i grillen på Volvo emblemet så det är lätt åtkomligt. Blev jäkligt bra!
(Borrade hål i emblemet och tryckte det igenom så bara locket sticker fram)
Så trött på att leta efter uttaget under kofångaren i snö och minusgrader när det är mörkt på morgnarna. Nu går det inte att missa :)

Fasen klockan är inte ens 10 och jag är redan nöjd med dagen:) Vad ska man göra nu tro?
Jo just ja! Frugan hade lämnat en "att göra lapp" :-O) innan hon drog till jobbet i morse och tyvärr var inte bilen med på den.

Vad har ni gjort med era bilar idag?

Eftersom denna tråd har blivit så omåttligt populär bland alla typer av volvos och det kändes tråkigt att gömma bort den under allmänt och det känns helt fel att ha den under 200-kategorin så lägger vi den nu på prov som en global tråd! /Brainy
hej
Jag har ett liknande problem med min Volvo 240GL VDO 52 mm Varvräknare och jag har en annan liggandes i garaget...... som jag tänkte prova snabbt fram vid batteriet till + & - & - på tändspolen funkar det att göra så här nu ?? eller bränner man sönder test Varvräknaren direkt BildBild

Mvh
Peter
#1214196
Ooops, ser riktigt läskigt ut, kör själv den sträckan ca. 10 minuter innan dig på vardagarna.
Hoppas att det gick bra resterande medtrafikanter som körde om drummeln!
#1214203
Hygglo skrev:Köpte clipps för att montera sidolisterna på sparklådorna i går. Monterade dom idag, blev hur bra som helst :D
Någon som vet var man kan köpa plast panelerna som sitter på dörrarna samt insynsskyddet under kofångaren bak till 240?
På Volvo butiken klia han sig i huvet och mumlade om att det var utgånget.. :/
be bilia kolla med GCP & dom dekorlisterna visst är snygga men det är rost samlare

Mvh
Peter
#1214204
Hygglo skrev:
Volvo264GLE skrev:
Hygglo skrev:Någon som vet var man kan köpa plast panelerna som sitter på dörrarna samt insynsskyddet under kofångaren bak till 240?
På Volvo butiken klia han sig i huvet och mumlade om att det var utgånget.. :/
En Volvofantast berättade för mig för någon månad sedan att han var lite ledsen.. Plastpanelerna på dörrarna hade utgått :cry: Så Volvohandlaren har nog rätt :wink:

Annars kan man väl ta en tur till skroten..
Synd.. Aja får kolla skroten då..
Hur sitter dom fast?? Limmade? eller är det nå plasclipps nån stans?
dom sitter fast med dubbel häftande tejp

Mvh
Peter
#1214209
BerraXC skrev:Ooops, ser riktigt läskigt ut, kör själv den sträckan ca. 10 minuter innan dig på vardagarna.
Hoppas att det gick bra resterande medtrafikanter som körde om drummeln!
Det skrämmande är ju att han/hon inte tycktes märka/sket i att det flaxade på. Körde ju om x antal bilar.
#1214274
Meckat med min "nygamla" S70 som fått en service med olja och filter, ny styrled höger fram, nya bromssköldar fram och i morgon nytt bromsok vänster fram då det gamla var just gammalt och ihopkärvat.

Mike
  • 1
  • 834
  • 835
  • 836
  • 837
  • 838
  • 1849
Uppföljning mjukvara 2024

Med uppkopplade bilar så tror jag dessvä[…]

Det är vanligt att en gammal turbo fuktar p&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]