Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1209505
Då var det gjort, men har 2st skruvar kvar o har inte en aning vart dom ska sitta.Tog bort mittenkonsolen igen men hittade inget ställe som skruvarna bör sitta på. Har provat att rucka på mitten konsollen samt armstödet men allt sitter som berget. Jag vet dock att det inte är dom 2 bakom konsollen för dom är redan dit skruvade. Skulle gärna ta imot tips om vart dom kan sitta mvh Markus.

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
Bild
#1209513
Steffe3 skrev:Ser ut att vara från bakom CD-panelen, har för mig att dom är ganska korta.

Kan ju vara lätt att missa dom bakom själva panelen, men har för mig att dom är lite längre.
Kollade dom innan jag skruvade tillbaka och det var 4st små och 2st långa som jag skruvade dit så det känns riktigt konstigt[WEARY FACE]

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
#1209550
Steffe3 skrev:Annars har jag för mig att det är korta både precis under locket på mittfacket och även i botten (4st). Det främre facket är det väl en 8-10mm-skruv på, så den är det inte.
Skruvade tillbaka 4st runtom växellådan sedan skruvade jag till tillbaka 4st skruvar i armstödet sedan så skruvade jag 6st skruvar i mittenkonsolen runtom dvd spelaren o sist men inte minst 2 st bakom mittenkonsolen där man kan ändra läge på växellådan för automat låda :D sen har jag inget mera minne av vad dom andra skruvarna kom ifrån, men får väl riva ner allt om någon dag och kolla noga vart nånstan det kan vara. Känner mig inte riktigt motiverad just nu då jag spenderade omkring 3 tim för att byta till den nya växelväljaren. Har ledsjukdom samt kronisk inflammation i ryggen så pallar inte att göra det på några dagar, får hoppas på det bästa tills dess. Har ju test kört bilen efter bytet och den fungerar perfekt , har varken hört eller kännt något konstigt i bilen efter bytet så det är väl bara att hoppas på det bästa :cry:

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
Senast redigerad av 1 Makkish, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 26

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?