Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
#1196538
Nej den är lackad förut, i två omgångar vad jag kunde se. Plasten eller gummit som var underst såg inte ut att ha varit slutfinnish från fabrik. Kanske alla lackades eftersom solen tar så hårt här?
Användarvisningsbild
av Brainy
#1206339
Den här tråden hade jag helt missat och har nu sträckläst. Mycket intressant och rolig läsning, ac-lösningen är ju grym!

Apropå ratt med och utan airbag, det nämndes att en med airbag också passar. Men försök inte flyga med en airbag i bagaget är du snäll om du skulle få för dig att byta ratt igen ;)
Användarvisningsbild
av Marooned
#1206369
Aldrig kommenterat men läser alltid tråden. Riktigt rolig. Backvarnaren och 80-tals stuket på panelen gillar jag skarpt.

Blev riktigt bra stötfångaren med, inte ta hela med lite färg och bumbershine så blir det mer enhetligt?
Användarvisningsbild
av frasse4
#1206487
Brainy skrev:Den här tråden hade jag helt missat och har nu sträckläst. Mycket intressant och rolig läsning, ac-lösningen är ju grym!

Apropå ratt med och utan airbag, det nämndes att en med airbag också passar. Men försök inte flyga med en airbag i bagaget är du snäll om du skulle få för dig att byta ratt igen ;)
Tackar, ja AC-lösningen har funkat kanon. Någon enstaka gång har kondensorn fryst när vi kört långt och haft fläkthastigheten på typ 2:an. Men då är det bara att manuellt välja AC off i 10 min så tinar den igen. Men jag funderar på att bygga en Arduino-lösning i framtiden.

Airbag skulle jag inte ta med på planet, men jag har funderat på vad som ligger i planets lastutrymme i form av felaktigt deklarerad post, typ LiPo batterier från Kina och sånt...
Användarvisningsbild
av frasse4
#1206488
Marooned skrev:Aldrig kommenterat men läser alltid tråden. Riktigt rolig. Backvarnaren och 80-tals stuket på panelen gillar jag skarpt.

Blev riktigt bra stötfångaren med, inte ta hela med lite färg och bumbershine så blir det mer enhetligt?
Tackar, det var ett tag sedan jag uppdaterade så jag ska försöka lägga upp lite nya bilder!
Användarvisningsbild
av frasse4
#1206618
Hej, det var ett tag sedan jag uppdaterade, så bjuder på lite bilder vad som hänt senaste tiden.

Jag tänkte passa på att byta alla kilremmar eftersom de såg ganska spruckna ut.
IMG_0687.JPG
IMG_0687.JPG (84.48 KiB) Visad 1110 gånger
Här ser man skicket innan, notera att undre kamremskåpan är lite skadad.
IMG_0689.JPG
IMG_0689.JPG (136.58 KiB) Visad 1110 gånger
Visade sig att plasten till nedre kåpan blivit helt spröd och när jag petade föll den i bitar.
IMG_0688.JPG
IMG_0688.JPG (70.11 KiB) Visad 1110 gånger
Såklart letade sig några delar ner på undre kamremshjulet, men efter att ha petat lite med en pinne och försökt dammsuga, drog jag runt motorn för hand och resterande bitar föll ut.
IMG_0692.JPG
IMG_0692.JPG (88.37 KiB) Visad 1110 gånger
Remskivan till vattenpumpen fick sig lite ny färg också.

En annan sak jag noterade när jag skulle smörja fönsterhissmekanismen i vänster bak var att skicket på alla kablar i den dörren vad helt bedrövligt.
IMG_5070.JPG
IMG_5070.JPG (89.46 KiB) Visad 1110 gånger
Man hade tidigare lagat plastskyddet som ligger inne i dörren med någon svart massa, den tycks ha reagerat med plasten på kablarna vilket gjort att dessa blivit spröda och ramlat isär. Fick ta och löda på nya kablar, har ingen bild för jag fick ta högtalarkabel så det blev inte så snyggt :). Som tur är är detta enda dörren som är drabbad.
IMG_5236.JPG
IMG_5236.JPG (151.1 KiB) Visad 1110 gånger
Idag fick tomgångsmotorn en dusch med Bräkleen och sedan smörjas med lite symaskinolja.
Senast redigerad av 1 frasse4, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av White
#1207569
Du den där kåpan hade gjort sitt! :shock:

Alltid skönt när man vet att remmarna är i bra skick! :) Remskivan blev fin! 8)

Oj! Dom kablarna hade sett bättre dagar! :mrgreen:

Gjorde också vid min tomgångsmotor för ett tag sedan då den var lite "trög". Känns som det är en sak som lätt glöms bort...
Användarvisningsbild
av frasse4
#1207593
Ja, den vill ibland nästan dö när man startar den varm innan tomgångsmotorn hinner ikapp, men jag tror att bränslet kanske förångas i slangarna när det blir riktigt varmt under huven. Men jag ska prova att rengöra och ställa spjället. Nu dör den direkt om man klämmer slangen till tomgångsmotorn.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 36
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]