Schmoyoho skrev:Står turbo i fordonsbeteckningen och om jag minns rätt var det väl bara T-gul som hade 225 hk + overboost till 240 hk? Ungefär som att det slängs med "R-design" och "fullutrustad" i annonser.
Ligger en riktig 2,3-liters ( ;) ) T-gul kombi ute också, men var de fick 89000 kr från för en bil som gått 26000 mil förstår jag inte: https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... 968265.htm
Min är reggad som turbo den med, kan bli så med importerade fordon där man ibland inte vet vad det är för modell och där man ibland vill få lägre skattekostnader.
Alla 2.3L T-5R har 225+15hk (+15 är overboost i 30 sek vid fullt gaspådrag), min däremot är en 2.0L och har 216+10hk overboost (liten 13C turbo). I beteckningen så är inte overboost-hk med så T-5R står som 225hk (italienimport 216hk). Däremot kom
alla T-5R med taklucka, så såvida man inte gjort en taklucke-delete så är det ingen T-5R. R modellerna kom med taklucka som tillval så dom har både ock.
Det är lite snack om den bilen i svenska t-gul klubben där många tycker att det är bra att priserna höjs, men jag sitter mest och tänker att för 89000 så kunde dom ju åtminstonde byta baklyktor.. :mrgreen: :mrgreen:
Bilarna är ju sällsynta. De börjar gå från sällsynta lekfordon till dyra samlarbilar. Men för 3-4 år sedan så låg dom ute för 20.000+/- så priserna har ju höjts något otroligt mycket senaste året då det knappt legat ute någon alls. Hade du velat köpa en för ett år sedan så hade du behövt känna rätt personer. :shock: