Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dieselvolvo
#1204476
Kan meddela att jag kollade i instruktionsboken. Under lampbyte så står det att nyckelläget skall vara 0 innan man tar isär kontakten....."svårare" än så verkar det inte vara.........Om man skulle ta o läsa Hela den där boken en dag kanske! :wink:
av Dieselvolvo
#1205242
Gick bra att ta loss utan problem! Men, skyddsfilmen från Biltema var för tjock.....någon som har tips på bra/lämplig transparent film till strålkastarna?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1205314
Dieselvolvo skrev: Men, skyddsfilmen från Biltema var för tjock....
På vilket sätt ?
av least
#1205336
Behövs det verkligen en skyddsfilm på lyktorna?
Är det inte risk att filmen bryter ljuset på ett "annorlunda" vis?
av Dieselvolvo
#1205431
VolvoB20 skrev:
Dieselvolvo skrev: Men, skyddsfilmen från Biltema var för tjock....
På vilket sätt ?
Gick ej att forma så som jag ville...dock ingen "strålkastarfilm", då de inte säljer transparent sådan utan detta är/var deras skyddsfilm .
av Dieselvolvo
#1205432
least skrev:Behövs det verkligen en skyddsfilm på lyktorna?
Är det inte risk att filmen bryter ljuset på ett "annorlunda" vis?
Det beror ju helt på hur mycket man vill spara på lyktorna.....plast-glas tar mycket stryk vintertid!
Har funderat på det också, men det lär man ju märka sen när man kör......tror inte att de är så farligt faktiskt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1205442
Dieselvolvo skrev:
VolvoB20 skrev:
Dieselvolvo skrev: Men, skyddsfilmen från Biltema var för tjock....
På vilket sätt ?
Gick ej att forma så som jag ville...dock ingen "strålkastarfilm", då de inte säljer transparent sådan utan detta är/var deras skyddsfilm .
varmluftpistol?
av Knota
#1205447
Förr hade bokhandeln självhäftande skyddsplast till böcker. Den var rätt tunn, vet inte om det finns fortfarande.
Kan vara värt att kolla i alla fall.
av Dieselvolvo
#1205587
robinb3rgsten skrev:Den i bokhandeln brukar ju va lite suddig så den är nog inget vidare
Var det första jag tänkte på också! Men tack för tipset.....ska kolla upp det iaf! :)

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]