Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1204756
Hej

Jag går i tankar inför framtida grejjer och undrar lite lätt över det ämnet handlar om

Köper man sportdämpare 940 fram, och sen 960 bak?
Delad bakaxel, finns det olika? 960? V90? S90? . 760 är gammalt, så gamla bakaxlar vill jag inte ha
Vilket passar bäst till 944?
Är det mycket jobb? Måste man modifiera mycket? Är det även bromskivor och ok med mera som måste ändras till rätt?
Och sen i framtiden måste man tänka på att det är typ 960 axel om man behöver köpa nya hjullager bak? inte passar 940 sen va? HEHE
Blir det olika även på 944 och 945?
Kanske blir en kombi även, vet inte , tänkt göra detta på nästa 9ser turbo jag köper i Februari-April 2018

Kul veta hur man ska gå väga.

Finns dessa delade axlar med olika utväxlingar även?
Kommer själva axeln som går in i bakaxeln passa , huvud-drivlina eller vad det kallas som går i mitten på bilen, kardanaxel kanske?, eller måste även den bytas?
Är det olika på Manuell låda och automat även?
#1207403
Hej

Vilken av dom föredras för bäst hållbarhet? Vid trimmad 940
Samt vilka utväxlingar om någon vet?

Kanske en som går i låga varv i högrefart
Det låga får man boosta med bättre turbo.
kAN MAN komma ner i varv med en viss bakaxel vid 110blå? nu varvar det över 2tusen.
Skulle vara kul komma under 2k varv lite på stora motorvägar med manuel M90
även med automat sen.

Grupp A kam skulle kunna bli trevligt då och bättre turbo, om man fick en bakaxel som går lägre varv högfart.

Man måste köpa kardanaxeln även?
Den passar i fronten på M90 940, eller automat 940 ?
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]