NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1204124
Jag vet inte var du bor, och jag vill inte länka till någon eftersom det nog skulle kunna uppfattas som reklam. Men Googla på AC-service så får du upp verkstäder i hela Sverige. Bara att begära offert.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
av Perra_367
#1204181
Alltid svårt att sätta pris på en bil som man inte sett. Men en V50-08 Kinetic med kass AC (sannolikheten säger att det bör vara kondensorn, men kan ju också vara dyrare saker så som kompressorn eller evaporatorn??)

Jag skulle inte ge över än 40 iallafall.. Typ totalkostnad med sakerna fixade runt 45' känns rimligt för mig.

Låt honom lägga ut den någon vecka runt 50' om han nu känner att den är värd det..
av Lövet
#1204190
Det är lugnt att du länkar till leverantörer och verkstäder SvenB. Vi kommer inte tro du får provision av dem. :wink:

(Att länka till sina egna verksamheter är mera tveksamt)
av Moroten
#1204616
Köpte mig en V50 -08 R-design D5 13000mil i juli 2017 för 60 000:- han ville ha 88 000:-. Så max 40 skulle jag säga eftersom det är kinetic oxå.
av Moroten
#1204643
StefanN skrev:Skulle inte gett bud alls på en Kinetic, dom e fan inte roliga.
Håller med, satte mig i en v50 kinetic på volvo och jag fick ingen känsla att bilen va bättre än min v40 från 2004. Ska man ha v50 så ska det va summum/r-design, då får man lite känsla av v40,v60.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1204668
Moroten skrev: Håller med, satte mig i en v50 kinetic på volvo och jag fick ingen känsla att bilen va bättre än min v40 från 2004. Ska man ha v50 så ska det va summum/r-design, då får man lite känsla av v40,v60.
Nja, jag tycker V50 är en bra bil. Men att man i en sådan, må vara Summum, kan få känsla av V40/V60 håller jag inte med om. :wink:
av Lövet
#1204676
Förstår inte hur bilen skulle upplevas så annorlunda i R-design eller Summum.Visst, läderklädseln är väl trevlig men det ändrar inte ljudnivå eller komfort. R-design har ju samma konstläder/gummi som Kinetic så där kan det ju inte skilja så mycket :wink:
av Moroten
#1204842
Jag tycker iaf bilen känns mer lyxig med summum/r-design. Stora stereon sport ratt, sänkt helskinn aux dieselvärmare osv, mot en vanlig bas bil. Men visst är det samma bil
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1204843
Moroten skrev:Jag tycker iaf bilen känns mer lyxig med summum/r-design. Stora stereon sport ratt, sänkt helskinn aux dieselvärmare osv, mot en vanlig bas bil. Men visst är det samma bil
Basbil har ju inte ens AC, så den bör man försöka undvika...
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!