Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JRA
#1203918
Hej på er.
Har en -17 XC60 D4 AWD som vi fått lite mysko händelser med radion. Displayen låser sig (hast.visning) sen säger det "blipp" så slår den av radion, allt tystnar och blir svart i rutan sen startar den om sig.... Nån med samma erfarenheter?
av Ice71
#1204104
Ja. Nu när du säger det så tror jag att det hände mig för någon dag sen. Hänt 1 gång. Trodde då att jag kanske kom emot on/off knappen för radion startade om sig. Så tänkte inte så mycket på det. Men ganska säker på att jag inte stötte till knappen. Inte vetenskapligt bevisat men får se om det händer igen.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1204130
Hmm, min förblev svart vid start av bilen en gång. Jag skulle backa ut ur garaget och väntade på att backkameran skulle gå igång. Det gjorde den inte. Startade om bilen och allt var ok. Möjligt att jag gjorde något konstigt vid starten. Jag vet inte. Men som det heter, "En gång är ingen gång..."
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1204145
En av företagsbilarna, V70 MY14, fick ICM bytt igår. Detta då skärmen blev svart i måndags och vägrade starta om sig.
Volvo pyntade, tydligen ett känt fel.
Vet dock inte om det är samma enhet på den som på övriga modeller...?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1204164
Min startade också om sig.. Åkte till Volvo och då la de in senaste mjukvaran till stereon.. Sedan dess funkar den.. Går på garantin om man har sådan kvar..

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]