- lör 07 okt 2017, 17:17
#1202681
Jag jämför med 240, 740,940 som jag, släkt o bekanta kört 50 tusen mil o aldrig sett någonting så här dåligt.
Tror inte det är vanligt på 70 serien heller. Har varit runt på Returbilen i Malmö, Helsingborg + lokal stort självplock och letat friska övre fästen. Säkert kollat 50st V70 o S80 bilar - ingen såg ut som denna. Oftast var plåten (med de tre bultarna) sönderrostad eller lagret lät kast, men på ingen bil hade vulkningen runt röret släppt o glappat upp som denna.
850 o V70 första modellen är ju för övrigt idiotkonstruktioner jämfört med de äldre Volvo modellerna. Hur f..n kan man få för sig att ställa motorn på styrväxeln (bakre motorfästet) eller montera kylaren underifrån?. Om någon av er som hånat mig är intresserade kan ni ju fråga Volvo vad det kostar att byta styrväxel och kylare på en 240 respektive V70-99.