Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1201482
Vi Bilägare testar på ett sätt som ger relativt god repeterbarhet och med bra mätinstrument. Så jag är hyfsat säker på att det stämmer med den uppsättning däck och på den plats som testats.

Tyvärr säger inte decibelvärdet allting. Samma decibelvärde kan uppfattas väldigt olika beroende på vilka frekvenser som mest finns. Därmed är det fullt möjligt att du tycker att en E-klass är tystare än en Skoda Superb, även om mätvärdena visar något annat.

Själv tycker jag att listan verkar stämma hyfsat. Kia Ceed t.ex. hamnar långt ner på listan.
#1201560
Malmstroem skrev:Vi Bilägare testar på ett sätt som ger relativt god repeterbarhet och med bra mätinstrument. Så jag är hyfsat säker på att det stämmer med den uppsättning däck och på den plats som testats.

Tyvärr säger inte decibelvärdet allting. Samma decibelvärde kan uppfattas väldigt olika beroende på vilka frekvenser som mest finns. Därmed är det fullt möjligt att du tycker att en E-klass är tystare än en Skoda Superb, även om mätvärdena visar något annat.

Själv tycker jag att listan verkar stämma hyfsat. Kia Ceed t.ex. hamnar långt ner på listan.
Jag förstår men att en golf anses vara tystare än en xc90 , eklass samt bmw 520d känns skumt. Jag äger en golf MY15 och den är inte speciellt tyst. Men kan ha fel!
#1201574
snepo skrev:Åker XF,första Jaggan för mig. Har 3,0 D 240hk. Det är en av de bättre sakerna med bilen. Inget dieselknatter,inte ens med kall motor.
Nu handskas du lite ovarsamt med sanningen.

Det hörs att det är en diesel!
#1201784
EbbevonVolvo skrev:
snepo skrev:Åker XF,första Jaggan för mig. Har 3,0 D 240hk. Det är en av de bättre sakerna med bilen. Inget dieselknatter,inte ens med kall motor.
Nu handskas du lite ovarsamt med sanningen.

Det hörs att det är en diesel!
Nej inte när man sitter i bilen,lite utanför bilen. Såg att du hadegamla motorn 2,7. Jag har 3,0 .
#1201803
snepo skrev:
EbbevonVolvo skrev:
snepo skrev:Åker XF,första Jaggan för mig. Har 3,0 D 240hk. Det är en av de bättre sakerna med bilen. Inget dieselknatter,inte ens med kall motor.
Nu handskas du lite ovarsamt med sanningen.

Det hörs att det är en diesel!
Nej inte när man sitter i bilen,lite utanför bilen. Såg att du hadegamla motorn 2,7. Jag har 3,0 .
Ingen diesel i min ägo. Jag anser att det är djävulens bränsle. Min är 4.0 l bensin (och på den tiden hade Jaguar inte sjunkit så lågt att dom tillhandahöll diesel) :wink:
#1201813
Förlåt blandade ihop dig med TS. Jag tycker det är okey med diesel,eftersom det är en bruksbil som körs dagligen året om. Den första xf:en jag tittade på var bensinare (v8)). Men den var äldre gått långt och var dyrare.
Mjukvara 3.0.3

Vi har den installerad och helt buggfri än s&[…]

Nya bromsar runt om

C30 d2 2012 returledning

Okej. Tack för svaret. Blir till att åk[…]

Kanske jag borde ha gett ett felaktigt påst&[…]