Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1199198
Marooned skrev:Funderar dock på om coilovers är nödvändigt? Ska ju bara sänka den och kommer ha en inställning alltid. Coilovers är väl mer om man vill pilla mer med det för bankörning osv eller har jag fel?
Har man inget behov av att kunna justera höjd eller dämpning kan man sikta på bra fjädrar + stötdämpare istället. Det brukar dessutom kunna vara billigare jämfört mot bra coilovers.
#1199218
Beställt:

ATM magnetventil

Forge dumpventil

Sachs Performance kopplingskit

Det börjar ta sig. Nya fälgarna och däcken är påväg och likaså nya spridarna. Även att BRL ska bygga om ljudet i den om drygt 3 veckor.

Har inte bestämt mig om jag ska gå för coilovers eller bara en sänksats..
#1199253
Bestämde mig för att börja med en sänksats istället och beställde ett Eibach Pro kit. Tänker att jag börjar med det och går för coilovers senare om jag känner att det krävs mer än detta.

Beställde också ett luftburkskit och inlopp (luftrör) från autotech.

Bara racekat kvar nu sen nöjer jag mig. Steg 3 hos GDM ska ge 322hk/434Nm och med dumpventil, magnetventil, luftröret och luftburken så hoppas jag på lite mer då autotech utlovar mer effekt med dessa delar.

Kommer givetvis testa effekten hos GDM när jag optimerar den för att se vad den ger.

Sjukt taggad nu och man väntar ju som när man var liten dagen innan julafton på att alla delar ska komma och det kan monteras och optimeras.

Ska ta lite bilder på den i helgen och posta, sen givetvis när allt är monterat och klart.
#1200026
Bokat tid för montering av allt nu.

9 oktober.

Sen 13 okt ska den till ljudfirman och fixa lite kul ljud.

Lär väl inte hända så mycket i denna tråd tills efter dom datumen. Inte för att det inte händer så mycket i den nu förutom att jag skriver i den ;)
#1204243
Mycket krångel senaste tiden. Först så leverade inte Autotech grejerna och tillslut avbeställda jag allt därifrån. Orkar inte med företag som lovar saker, ringer och lovar mer och inte håller det.

Sen skulle den in idag för att bygga lite roligare ljud i den, men då ringer firman 2h efter jag lämnat den att deras montör drabbats av en personlig förlust och inte kunde fixa den idag. Självklart känner jag med montören så inte mycket med det men ironisk dag det händer.

Har monterat downpipe och racekat i alla fall, eibach sänksatsen är på och nya fälgarna. Mycket nöjd med resultatet. Nästa är att montera större spridare innan jag ska ner till GDM nästa fredag och optimera den till steg 3 (322 hk). Efter det ska ny koppling på (Sachs performance).

Lite bilder när den är nytvättad:

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 Marooned, redigerad totalt 0 gånger.
#1204370
Roligt projekt, synd att Volvo aldrig släppte C30 i AWD utförande.
#1204430
Schmoyoho skrev:Tycker fälgarna blev klockrena på bilen! 322 hk på framhjulen lät brutalt, blir det inte mycket torque steer? Men kul med effekt, mer sås än min V8 :shock:
V8:an ju å andra sidan anmärkningsvärt låg effekt i förhållande till motorvolym, det är väl knappast för toppeffekten du köpte den heller misstänker jag :)

Fälgarna såg riktigt bra ut på bilen! Var lite tveksam när jag såg bilden på bara fälgen får jag erkänna.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]