Moderator: Moderatorer

#1198349
Ingen aning, kör alldeles för långt för att det ska löna sig. Hade jag bara kört inne i stan, hade jag inte tvekat på en hybrid

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
#1198360
Ok.. Jag kör runt 4st 16-milsresor i veckan (ca 2 resor t.o.r Gävle - Stockholm per vecka och runt 3000mil per år) och har ändå fått ner min förbrukning med nära 50% under året med hybrid.. Såklart inte lika bra siffror jag hade fått om jag körde mest korta resor.. Men en klar besparing på soppakontot.

Fast hade jag köpt en typ T3a eller nått hade totalen nog blivit billigare.. Fast jämfört med en D5 AWD har jag snart kommit ikapp. (efter knappt 2 år) :)

V90 hybriden har jag fått för mig är lite dyrare.. Alltså större mellanskillnad, (än V60) så där kanske det är svårare att hämta hem om man inte har bra körmönster för hybrid.. Eller har den som förmånsbil med det lägre förmånsvärdet.
#1198376
Fixat med min 960 i helgen, hade tänkt åtgärda lite småfix för att sälja den och tjäna en hacka, men nu vill äldste sonen ta över den :D och har redan sålt sin Renault scenic -03, pengarna för den går till inköpet av 960, nytt avgassystem, höger dimljus, autoolja och lite småsaker som behöver fixas för att den ska bli i tip-top skick igen.

Mike
#1198570
Monterat ur subben ur bilen, imorgon kommer en potentiell köpare.
Gick förvånansvärt fort att plocka ur enligt konstens alla regler. Montera tog ~2h om jag minns rätt, montera ur tog under timmen.
#1198571
Riva går alltid snabbare. :) Jag har jobbat med t.ex Melodifestivalen.. Tar veckor att bygga upp o trimma in... Tar typ 3h att riva.. Alla vill hinna till efterfesten innan gratisölen och snittar a är slut! :D
Fick du nått sånt efteråt?
#1198572
grillchips skrev:Monterat ur subben ur bilen, imorgon kommer en potentiell köpare.
Den lär ju vara lättsåld ;) Är det XC60 på G? :wink:
#1198577
Micce1980 skrev: Den lär ju vara lättsåld ;) Är det XC60 på G? :wink:
Det är subben som säljs, inte bilen. Jag och sambon bråkar fortfarande om vad vi ska köpa. :lol:
Hade jag fått bestämma hade vi varit i hamn idag... :D
joel80 skrev:Riva går alltid snabbare. :) Jag har jobbat med t.ex Melodifestivalen.. Tar veckor att bygga upp o trimma in... Tar typ 3h att riva.. Alla vill hinna till efterfesten innan gratisölen och snittar a är slut! :D
Fick du nått sånt efteråt? Bild
Så sant! Jag har roddat ett par events genom åren också (dock avsevärt mindre än Mello, men ändock!) och det är sant som du säger. Jag fick snällt ordna "snittarna" själv och gratisölen i form av folköl tog jag faktiskt innan demonteringen. Behövde lite motivation. :lol:
#1198587
Jag har väl egentligen gjort min bil begagnad. Den var ny för några timmar sedan... ?:-/
#1198612
EbbevonVolvo skrev:Jag har väl egentligen gjort min bil begagnad. Den var ny för några timmar sedan... ?:-/
Sådana obekvämligheter tar man ju alla dar i veckan :wink: Hur trivs du nu då? :)
#1198644
Hej
Jag har faktiskt bytt bort min, i mitt tycke, fina V50 Classic My -12. Ny bil blir V40CC Momentum BE PRO - My 14. Jag vet inget om den alls ännu, jag ska hämta den i eftermiddag. Men enligt utrustningslistan har den många "prylar". Det är ju en BE PRO, så det finns lite godsaker. Om någon undrar var jag tagit vägen, eftersom jag inte skrivit speciellt mycket senaste tiden, beror det på att jag varit "biltrött". Hoppas det går över nu.
  • 1
  • 801
  • 802
  • 803
  • 804
  • 805
  • 1845
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]