Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av MorbidAngel
#1197819
Tjenare! Har nyss köpt min första Volvo, tog lappen för ett par månader sedan och har under tiden kört ett gammal Renault -97 då det var allt jag hade råd med, de sista dagarna rasade den ihop helt, dåliga hjullager, avgasröret knäckt, centrallåset fungerade inte, fläktarna var sönder, och lite allt möjligt, så jag sålde den för en tusenlapp! Fick en schysst del av bilhandlaren i byn och köpte mig då en begagnad S80 istället, fick hem den i Söndags.

Den har gått 24500 mil, servad varje 2000 mil, helt nybesiktigad, nya MS däck, bytt olja, kamrem osv, den fick även nya bromsklossar både fram och bak för två månader sedan. Den har en del skönhetsfel, en buckla lite här och var, slitet läder (baksätena är i väldigt bra skickdock) och lite annat smått och gått, men den går som den ska! Kände att jag vart tvungen att lägga upp en bild nu när jag väl fått en Riktig bil, lite stolt är man ju!

Undrar ni något så är det bara att fråga! Förövrigt gav jag 5000:- i handpenning och 1000:- i månaden i 12 månader, och i då fixar dom den gratis om det skulle komma upp något större fel nu när den är nyköpt, t.ex att automatlådan skulle rasa eller dylikt, han slängde även i bensin för 400:-, väldigt trevliga var dom där nere måste jag säga! :)

Hade tyvärr inte så många bilder men det får duga sålänge! :)

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1197855
Bra bilar det där som tyvärr prisdumpats rätt hårt, men det glädjer ju vissa. :wink: Rengör du lädret blir den finfin sen och har du vägarna förbi en skrot med självplock kan du ju köpa original gummimattor med. :) Trevligt med automat med, köpte min första automatare i våras efter mycket tid med hyrbilar på olika resor som hade det, lätt det bästa jag gjort.

Vad är det för motor i den?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1197864
För de pengarna så är det ju ett bra köp, och de garantierna är ju lite att luta sig tillbaka på!

Hoppas den går som den ska trevlig bil!
av MorbidAngel
#1197871
Micce1980 skrev:Bra bilar det där som tyvärr prisdumpats rätt hårt, men det glädjer ju vissa. :wink: Rengör du lädret blir den finfin sen och har du vägarna förbi en skrot med självplock kan du ju köpa original gummimattor med. :) Trevligt med automat med, köpte min första automatare i våras efter mycket tid med hyrbilar på olika resor som hade det, lätt det bästa jag gjort.

Vad är det för motor i den?
Japp tänkte fixa till lädret lite! Den hade originalmattor när jag prokörde den men den på passagerarsidan var sprucken så han beställde två nya åt mig. Klagar inte då jag tyckte det såg helt okej ut med svarta! :D Ja automat är väldigt skönt faktiskt, min förra var manuell och det har sin charm det också, men det är superskönt att inte behöva bry sig om att växla haha!

Vad det är för motor har jag faktiskt ingen aning om haha, vet bara att det står 2.4 på den, är väldigt ny inom bilvärlden så kan inte så mycket, :oops:
Mini_ice skrev:För de pengarna så är det ju ett bra köp, och de garantierna är ju lite att luta sig tillbaka på!

Hoppas den går som den ska trevlig bil!
Ja faktiskt! Den går bra än så länge, får bara hoppas att det fortsätter så, tänkte köra ett par månader med den och om den fortsätter rulla som den ska funderar jag på att lägga någon tusenlapp på den faktiskt, tona rutorna och lite sånt smått och gott :lol:
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1197883
2.4 betyder lilla motorn på 140 hk. Men så länge du inte ska hårdköra räcker den rätt långt.

Ser fin ut annars. Man åker som en kung i de där. Saknar min lite vad gäller komfort och kupeutrymme även om V70N är ok den också.
av Schmoyoho
#1198034
Har bara sett 2,4-emblemet på 170 hk-modellerna. De med 140 hk brukar sakna det. Fin bil för övrigt, S80 är fina och prisvärda bilar om man klarar sig utan bagageutrymmet en V70 ger.
av MorbidAngel
#1198040
SBergdahl skrev:2.4 betyder lilla motorn på 140 hk. Men så länge du inte ska hårdköra räcker den rätt långt.

Ser fin ut annars. Man åker som en kung i de där. Saknar min lite vad gäller komfort och kupeutrymme även om V70N är ok den också.
Jag har kollat upp det nu, det är 170 hk motor i den! :) Står även på transportstyrelsen om man kollar upp reggnumret! :)

Och ja det är mycket större utrymme i denna än min Renault så jag klagar inte, men en V70 hade inte varit fel med tanke på att jag har hund också haha!
#1198048
Glädjande att nyblivna körkortstagare nu kan köra S80, känns inte som så många år
sedan detta var Volvos flaggskepp. Grattis till en fin "nybörjar" bil :-)-)
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]