DaltonSleeper skrev:fjohan82 skrev:
Upplever du din bil stötigare med Polestar-chassit?
Nej inte direkt, tycker tillåmed den går mjukare över många gupp. Förmodligen snabbare adaption på dessa dämpare, men visst finns det gupp som känns. Betydligt bättre väghållning med P* jämfört med R-Design, känns mer som det lutar inåt än utåt i cirkulationsplatset om man trycker på lite, vilket jag gillar. Bilen ligger också betydligt plattare med vägen, så länge den är platt dvs, är den vågig så går bilen vågigt. Vid gaspådrag/broms så niger den inte alls lika mycket och gör man hårda inbromsningar på kurviga avfarter så ligger den slickat utan ostabilitet. I vilket fall så är det perfa för min bil, det är inte ofta det går mot gokartstyrning i en SUV.
På S/V60 hänger det väll med en ny "strutbar", vad nu det betyder, förmodligen bättre styrrespons.
Se gärna mitt inlägg: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 7#p1178067
Låter gott! Men 5mm för V60, ja det är väl upplevelsen man betalar för.
Min V60 är betydligt mer instabil med standardchassi än V50n var, vid mer forcerad körning upplevs det som att den kasar i svängarna. Den lutar mer, det känns...
Stut bar är väl fjäderbenstag, mellan fjädrarna under huven.
Sen avgassystemet, borde väl göra lite även på en diesel...
Vid 1:50 & 2:48 i klippet nedan (dock V40 men samma spis)är ljudet råare om inte annat.
https://youtu.be/cKDI8kv5voo
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...