Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1194323
Ingen info om att man bytt svänghjulet alltså, när du då hämtade bilen? Bra att få grejer bytta men lite fult ändå, att inte kunna informera? Vet inte om det stämmer men har hört att man också bytte växellådor på tidiga 850-bilar utan att informera ägarna.
#1194355
Inte ett ord... Såg det på servicehistoriken på "Min Volvo" när jag var inne där och snurrade i ett annat ärende.
#1194380
MartinS skrev:När jag beställde bilen skippade jag at välja till eluttag i bagaget, jag har haft det i XC60'n i sex år och har aldrig använt det. Men tro på f-n att frugan nu släpade hem en sådan där elkylbox så jag fick lov att eftermontera ett uttag. Inga konstigheter. Ett uttag från tradera för en hundring, en säkring och ett par kablar så var det klart, tog max en halvtimme. Smidigt...
Var tog du strömmen ifrån? Har några liggandes från skroten och vore skoj om man kunde sätta in ett.

Funderar på att ta ström från plus som de gör i monteringsanvisningen, den plus går ju till boxen till dragkrokselen i min bil. Sen sätta minus nere vid inlastningen. Allt enligt punkt 32 och 36 här. Förefaller vara en 15A säkring, minns du om det var det du satte dit?
#1194413
Jag tog matning från TRM anslutningen, precis som i instruktionen. Jordade i bakstammen och petade i en säkring för TRM, jag tror jag stoppade i en 20A säkring, det fanns inte i 15A där jag handlade. Det är en låg "japansäkring", iallafall i V40. Men har du redan dragkrok har du ju redan matning till TRM och behöver således ingen extra säkring.
#1194444
MartinS skrev:Jag tog matning från TRM anslutningen, precis som i instruktionen. Jordade i bakstammen och petade i en säkring för TRM, jag tror jag stoppade i en 20A säkring, det fanns inte i 15A där jag handlade. Det är en låg "japansäkring", iallafall i V40. Men har du redan dragkrok har du ju redan matning till TRM och behöver således ingen extra säkring.
Fantaskiskt svar :-)-) Dags att börja inhandla då. Tror att jag har en säkringshållare liggandes, funderar på att avsäkra ändå men får se hur vi gör. Lurar med på att sätta en lödning på kabelskorna men det kanske är till överdrift?

Det var ju steget lättare på V50:n, bara att hala fram kontakststycket och göra ett hål, voila så satt det där så fint :wink: Pratade med min Volvo ÅF om detta när jag köpt bilen i våras och de hävdade bestämt att V60 MY12 hade fördraget kontaktstycke så jag började leta igen, när man stod där och rotade ringde de tillbaka och sa att "vissa" MY11 kan ha fått med det eller ha ett annat kablage och nej tyvärr kunde de ej fixa en kabelstam för detta till ett fördelaktigt pris, tror kabelstam gick på en 550:- och kabelstam med uttag 470:-. Jaja hur som, tack för svar.
#1196610
Reflektion.... Om du kör silkeslen T6:a i tre veckor och sedan tar en liten dieselfyra på en tur så inser du hur mycket den knattrar. Ändå är ju VEA ganska tyst men jag blev smått chockad i går kväll när jag hade förträngt hur dieselknatter låter.
#1196628
Den rullar cirka 3500 pendlarmil om året så ekonomin/förbrukningen var helt avgörande. Jag är väldigt nöjd med både bil och motor så inget illa ment, men diesel är ju diesel.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]